اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد شهر آبیک اعلام کرد

استقبال آبیکی‌ها از برنامه‌های قرآنی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک قرآن کریم را سند فرهنگی، اعتقادی و دینی و دین اسلام را مهم‌ترین عنصر نرم‌افزاری نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: استقبال از برنامه‌های قرآنی در آبیک مطلوب است.

استقبال آبیکی‌ها از برنامه‌های قرآنی

محمدحسین نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن کریم و ماه تزکیه روح و تهذیب نفس ذکر کرد و گفت: برخی افراد در جامعه تصور می‌کنند که تنها روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان کافی است در حالی که حلقه تکمیل و هدف غایی روزه بر پایه قرآن کریم است و باید بیشتر به تلاوت و تدبر در قرآن کریم در این ماه پرداخت.

وی افزود: تلاوت قرآن کریم نباید صرف لقلقه زبان باشد بلکه انسان باید با عمل به دستورات و فرامین الهی و قرآن کریم روح خود را صیقل داده و در آیات نورانی تدبر، تعمق و تأمل کند.

این مسئول ادامه داد: کمتر پرداختن به قرآن کریم و نهج‌البلاغه در جامعه سبب شده که معضلات و مشکلات متعددی گریبانگیر مردم به ویژه جوانان شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: اگر عمق وجود قرآن کریم برای نوجوانان و جوانان جمعه تبیین شود به طور قطع از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاسته می‌شود.

نصیری اضافه کرد: هنوز خلأ شناساندن فعالیت قرآنی و مفاهیم و معانی قرآنی در جامعه وجود دارد که از دلایل آن می‌توان به وارد نشدن قرآن در عمق و بطن زندگی، توجه نکردن به دستورات قرآنی در مسائل مادی و معنوی و عدم استفاده از برنامه‌های قرآن کریم برای زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد.

وی بیان کرد: متأسفانه دشمنان نظام برای بهبود وضعیت زندگی بشر از آیات الهی استفاده می‌کنند ولی از همین آیات بر علیه نظام اسلامی استفاده می‌کنند و این بیانگر این مطلب است که ما نتوانسته‌ایم آن چنان که شایسته و بایسته است از قرآن کریم بهره بگیریم.

این مسئول اذعان داشت: گرچه در زمینه قرآن کریم، فعالیت‌های پژوهشی و زیربنایی در جامعه اسلامی انجام شده ولی کافی نیست.

نصیری از برگزاری مراسم معنوی ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم از سوی کانون قرآن و نهج‌البلاغه در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر آبیک خبر داد و ابراز داشت: این مراسم از آغاز ماه مبارک رمضان هر روز عصر از ساعت 18 تا 19 با حضور 30 نفر از قاریان ممتاز کشوری و استانی و نیز حافظان استانی و شهرستانی و نیز جمعی از اقشار مختلف شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

وی استقبال مردم شهر آبیک به ویژه نوجوانان و جوانان را از جزء خوانی قرآن کریم مطلوب خواند و تصریح کرد: با توجه به درخواست‌های مردمی مبنی بر اجرای جزء خوانی قرآن کریم، امسال این برنامه معنوی در مسجد امام جعفر صادق (ع) که در دست تعمیر است ولی در مرکز شهر و قابل دسترسی مردم است، اجرا می‌شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به در غل و زنجیر بودن شیاطین در ماه مبارک رمضان، این ماه بهترین فرصت برای مأنوس شدن با قرآن کریم است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ابراز داشت: باید با تزریق اعتبارات فرهنگی بیشتر و با برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و گفتمان‌های قرآنی و دینی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گام برداشت.

نصیری افزود: مسئولان کشوری باید با اختصاص اعتبارات فرهنگی مطلوب از دستگاه‌های فرهنگی بخواهند که با برنامه‌ریزی و کیفیت به انجام امور فرهنگی و دینی در جامعه بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات فرهنگی افزایش نیابد، فعالیت‌های فرهنگی روتین، کلیشه‌ای و روزمره خواهد بود و نمی‌توان به اهداف مطلوب فرهنگی دست یافت.

این مسئول بیان کرد: باید با اختصاص اعتبارات ویژه در بخش فرهنگی، برنامه‌ریزی منسجم و مدون در راستای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در جامعه گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول