اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زخمی شدن ۲۵ تظاهرات‌کننده بحرینی/ اصابت گلوله به ریه، قلب و چشم معترضان

عضو مرکز حقوق بشر بحرین امروز شنبه اعلام کرد در جریان تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم این کشور ۲۵ نفر زخمی شدند.

زخمی شدن ۲۵ تظاهرات‌کننده بحرینی/ اصابت گلوله به ریه، قلب و چشم معترضان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، یوسف المحافظه عضو مرکز حقوق بشر بحرین گفت: 25 تظاهرات کننده شب گذشته در مناطق مختلف بحرین زخمی شدند.

در همین حال، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین نیز در صفحه خود در یکی از پایگاه‌های اجتماعی از ادامه یورش نیروهای رژیم آل خلیفه و لباس شخصی‌ها به خانه‌های مردم در مناطق جزیره ستره برای سومین روز متوالی خبر داد.

خانواده‌های حسن عبدالله و حسین عبدالله مرهون از اهالی منطقه الدراز اعلام کردند که این دو نفر روز جمعه در نتیجه اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای سلاح‌های شکاری نیروهای رژیم بحرین، از ناحیه سینه و قلب زخمی شده و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

خانواده حسن عبدالله گفت: گلوله‌های متعدد ساچمه‌ای به بدن حسن اصابت کرد و وارد ریه و دریچه قلب او شد که این امر باعث خونریزی داخلی و عمل جراحی وی شد.

این خانواده افزود: ساعت 2 بود که حسن را به بیمارستان بردند و با ما تماس گرفته شد و وقتی رسیدیم وی در اتاق بود و از درد شدید بویژه در ناحیه سینه فریاد می‌کشید و بقایای گلوله‌های ساچمه‌ای روی سینه‌اش مشاهد می‌شد و نیروهای امنیتی لباس شخصی بالای سرش بودند.

خانواده حسین عبدالله مرهون نیز گفت: حسین مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای از ناحیه صورت قرار گرفته و دو چشم وی زخمی شد و برای جلوگیری از خونریزی چشم راست وی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد تظاهرات اعتراض آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی است که با سرکوبگری شدید رژیم بحرین با همدستی رژیم سعودی روبرو شده است.

در این مدت صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا بازداشت و تحت شکنجه شدید قرار گرفته‌اند. شماری نیز بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی مدت افتاده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول