اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اصرار بحرینی‌ها بر مقابله با سیاست ضد‌اسلامی آل‌خلیفه

مردم بحرین با وجود محدودیت‌های اعمال شده از سوی رژیم آل‌خلیفه، بار دیگر نماز جماعت را در محل مساجد تخریب‌شده اقامه کردند.

اصرار بحرینی‌ها بر مقابله با سیاست ضد‌اسلامی آل‌خلیفه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، شهروندان بحرینی همچنان نماز جماعت را در محل مساجدی که در دوره اعمال حالت فوق‌العاده در سال 2011 میلادی تخریب شد، اقامه می‌کنند.

در همین راستا، مردم نماز صبح را در محل مسجد ویران شده محمد البربغی در منطقه عالی و الکویکبات در منطقه الزنج برگزار کردند.

مسجد البربغی از مساجد تاریخی و قدیمی بحرین به شمار می رود که صدها سال پیش احداث شد و بعد از تخریب از سوی رژیم بحرین مورد تعرض قرار گرفت و روی دیوار آن عبارات اهانت آمیز نوشته شد.

رژیم بحرین از آغاز انقلاب مردم در فوریه سال 2011 میلادی تاکنون تعدادی از مساجد را تخریب کرده و از بازسازی آن جلوگیری می‌کند.

این رژیم اخیرا در اقدامی دیگر به مردم اجازه نمی‌دهد که در کنار ویرانه‌های این مساجد نیز نماز به جای بگذارند و تلاش می‌کند تا مصادره زمین این مساجد، آنها را به مناطق دور افتاده و متروک منتقل کند.

وزارت شهرداری‌ها و محیط زیست بحرین اخیرا از آغاز اقدامات اجرایی برای ساحت پارک در مکان مسجد ابوذر خبر داد که نیروهای امنیتی دو سال پیش در جریان حالت فوق‌العاده در کشور آن را تخریب کردند.

محمد عباس عضو شورای شهر منامه هدف دولت از تخریب مسجد ابوذر را تبدیل کردن جنبش و تحرکات سیاسی به اختلافات طائفه ای و ایجاد حساسیت بین اهل سنت و شیعیان و تحریک نیروهای مخالف شیعی خصوصا شورای علماء و اهانت به طائفه شیعه و انتقام‌گیری از آنها توصیف کرد.

وزارت دادگستری و امور اسلامی بحرین همچنین دستور تخریب دوباره مسجد ابوطالب در شهر حمد را به عنوان مقدمه ای برای انتقال این مسجد به جایی دور افتاده صادر کرده است.

وزارت دادگستری و امور اسلامی تهدید مشابهی را نیز درخصوص انتقال دو مسجد فدک الزهراء و امام عسگری (ع) به جاهای دور افتاده و متروک مطرح کرده است.

دولت بحرین این دو مسجد را در سه ماهه چهارم سال 2011 میلادی در راستای سیاست مجازات گروهی تخریب کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول