اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قانون مبارزه با تروریسم بحرین تعدیل می‌شود/ هدف: سرکوب بیشتر مخالفان

رژیم بحرین که از چندی پیش برخی حملات و انفجارهای مشکوک را بهانه‌ای برای سرکوب شدیدتر فعالان و معترضان در این کشور قرار داده است، روز یکشنبه تشدید قانون به اصطلاح مبارزه با تروریسم را بررسی می‌کند.

قانون مبارزه با تروریسم بحرین تعدیل می‌شود/ هدف: سرکوب بیشتر مخالفان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مجله الجزیره العربیه، عبدالرحمن بومجید نماینده پارلمان بحرین گفت که با توجه به تبعات خطرناک اقدامات تروریستی و آشوب و خرابکاری که آخرین آن اقدام تروریستی در مسجد جامع شیخ عیسی بن سلمان در منطقه الرفاع و تهدید امنیت شهروندان و افراد مقیم، قوه مقننه بحرین در برابر مسئولیت های خود قرار دارد.

وی افزود: اعضای قوه مقننه در همین راستا از شاه بحرین درخواست کردند که مجلس ملی فوری برای بحث و بررسی این تبعات خطرناک و صدور توصیه های مناسب برای مقابله با این چالش ها تشکیل جلسه دهد.

بومجید گفت: این امر از طریق صدور توصیه هایی برای تعدیل قانون تروریسم صورت می گیرد که باعث مجازات انواع مختلف تروریسم - از تحریک کردن تا اجرا  با هر وسیله ای- و همچنین تشدید مجازات جرائم تروریستی و اتخاذ اقدامات علیه عاملان این جرایم می شود تا اینکه امنیت شهروندان و ثبات آنها را تامین کند.

رئیس کمیسیون امور خارجی و دفاع و امنیتی ملی بحرین افزود: زمان آن فرا رسیده است که به بازی با سرنوشت و امنیت کشور - بعد از اینکه پیمانه این اقدامات تروریستی و تحریک آمیز و تحریک روزانه برای اجرای اینگونه عملیات ها لبریز شده است- پایان داده شود.

برپایه این گزارش، وی از وزارت دادگستری رژیم بحرین خواست "تا قانون را به طور روشن و قاطع علیه جمعیت های سیاسی ناقض قوانین و تریبون های دینی تحریک آمیز که از اماکن عبادی برای تحریک کردن و بسیج مردم و دعوت به خشونت و تروریسم و خرابکاری و گسترش طائفه گری و نفرت انگیزی استفاده می کنند، اجرا کند و نهادهای ذیربط قانون را علیه نهادها و موسسات بدون مجوز اجرا و آنا را فوری ببندند زیرا چشم پوشی از این کارها باعث شده است که روند امور ما به اینجا برسد".

وکیل بحرینی پیش از این در بیانیه‌ای تاکید کردند رژیم بحرین با به راه انداختن حملات تبلیغاتی و رسانه‌ای از انفجار اخیر در منطقه الرفاع به عنوان بهانه ای برای خاموش کردن صدای معترضان و مخالفان استفاده می‌کند.

مسئولان رژیم بحرین در پی انفجار یک دستگاه خودرو با سیلندر گاز در پارکینگ مسجدی در منطقه الرفاع در چهارشنبه گذشته موجی تبلیغاتی و رسانه ای را علیه مخالفان به راه انداخته و به آنها اتهام زنی می کنند.

مخالفان بحرینی این انفجار را مشکوک دانسته و ضمن محکوم کردن آن خواستار تحقیقات مستقل درباره آن شده اند.

این مخالفان و برخی از ناظران معتقدند که رژیم بحرین با اینگونه حوادث امنیتی بدنبال بهانه و دستاویز به منظور امنیتی تر کردن فضای کشور جهت سرکوب بیشتر مخالفان است بویژه که آنها قصد دارند 14 اوت آینده برای برگزاری تظاهرات گسترده به خیابانها بیایند.

مردم بحرین از فوریه سال 2011میلادی اعتراضات مسالمت آمیز گسترده خود علیه رژیم آل خلیفه را آغاز کرده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول