اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فعالان بحرینی در گفت‌وگو با فارس:

هدف از انفجار الرفاع از بین بردن راه‌حل سیاسی برای حل بحران بحرین است

فعالان و معارضان بحرینی داستان وزارت کشور بحرین درباره انفجار شهر «الرفاع» در جنوب «منامه» پایتخت بحرین را مشکوک دانسته و این حادثه را بهانه‌ای از سوی رژیم آل‌خلیفه برای ممانعت از ادامه روند راه‌حل سیاسی بحران جاری در کشور دانستند.

هدف از انفجار الرفاع از بین بردن راه‌حل سیاسی برای حل بحران بحرین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، جمعیت الوفاق و نیروها و جریان‌های معارض بحرینی ضمن محکوم کردن حادثه نقل شده از سوی وزارت کشور بحرین درباره انفجار شهر «الرفاع»، در جنوب «منامه»، پایتخت بحرین و مشکوک دانستن آن، این حادثه را بهانه و دستاویز  حکومت آل خلیفه برای ادامه روند راه حل سیاسی بحران جاری در کشور دانستند.

 

جمیل کاظم: هدف انفجار الرفاع تشدید اوضاع بحرین است

 

در این ارتباط «جمیل کاظم»، یکی از رهبران جمعیت «الوفاق»، بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرینی تاکید کرد که انفجار الرفاع کاملا مشکوک بوده و هدف از آن می‌تواند تشدید تشدید اوضاع و کاشتن بذر اختلاف‌های طایفه‌ای و بستن راه‌ها در برابر هرگونه انتخاب راه حل سیاسی برای حل ریشه‌ای بحران جاری در کشور باشد.   

این رهبر الوفاق اتهامات وارده از سوی «نبیل الحمر»، مشاور پادشاه بحرین که الوفاق و شیخ علی سلمان، دبیرکل آن را مسئول این انفجار دانسته بود، رد کرد و گفت: سخنان الحمر یا هر هرج و مرج طلب دیگری مبنی بر دست داشتن الوفاق در این انفجار ادعایی کاملا بی‌ریشه و اساس است و این سخنان را چنین افرادی از روی پرخاشگری، برخی احتمالات و با حماقت بر زبان می‌آورند.

وی افزود: سکوت حکومت در برابر حمایت گروه‌های سلفی جهادی بحرینی از گروه‌های قاتل و مسلح در خارج از مرزها را محکوم و تاکید کرد که بازتاب چنین حمایتی بدون تردید به سرعت و به شدت به خود حکومت باز خواهد گشت و نابودی آل خلیفه و ایجاد فتنه در کشور و پشیمانی و ندامت را به همراه خواهد داشت.

 

سعید شهابی: حادثه الرفاع از سوی نظام پادشاهی بحرین تدارک دیده شده است

 

در همین راستا «سعید شهابی»، دبیرکل جنبش «احرار» بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سخنانی گفت: بدون تردید حادثه الرفاع از سوی نظام پادشاهی بحرین تدارک دیده شده است.

وی افزود: ملت بحرین 30 ماه است که انقلاب مسالمت آمیز خود را ادامه داده، بدون اینکه حتی یک نفر از طرفداران حکومت را مجروح یا به سمت آنها حمله کند.

شهابی گفت: هواداران و طرفداران نظام بحرین بیش از 140 نفر از مردم بحرین را درحالی کشتند و مساجد مردم این کشور را تخریب کردند که این مردم هرگز ویران کنندگان مساجد یا قاتلان نمازگزاران را هدف قرار ندادند.

وی تاکید کرد: در صورتی‌که قضیه بمبگذاری الرفاع مورد بررسی و تفحص قرار گیرد، بدون تردید مشخص می‌شود، کسی که سیلندر گاز را در الرفاع منفجر کرد، همان کسی است که علیه مردم دست به خشونت می زند.

دبیرکل جنبش احرار بحرین سخن خود را با این جمله پایان داد که این اقدامات صورت گرفته از سوی نظام پادشاهی بحرین حاکی از ناامیدی آن و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌هایی است که «ریحانه موسوی» به آن اشاره کرده و همچنین به قتل رساندن «سعید المرزوق» توسط ایادی نظام حاکم است.

 

عبدالله الماحوزی: احتمال افزایش چنین اقداماتی وجود دارد

 

اما «عبدالله الماحوزی»، عضو انجمن حقوق بشر بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با احتمال افزایش مشابه چنین حوادث و رویدادهایی، این حوادث را به داستان‌هایی از سوی نظام توصیف کرد و گفت: داستان اینگونه انفجارها و کارشکنی‌ها و حملات خشونت آمیز و بازداشت شهروندان از الآن تا 14 آگوست که موعد تظاهرات «جنبش تمرد» بحرین است، ادامه پیدا می‌کند. 

ماحوزی در سخنان خود گفت: شیخ «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین درحالی این انفجار را محکوم کرد و خواستار اتخاذ تدابیر قانونی در این خصوص شد که این انفجار محکوم به عقیده ما از سوی خود نظام تدارک دیده شده، اما آنچه مهمتر از این می‌نماید، اینکه نظام سرنخ‌های حادثه را از بین برده و حتی اگر هم سرنخی یافت شود، عامل انفجار هرگز مورد بازخواست و محاکمه قرار نخواهد گرفت.

 

حسن الستری: نظام نمی‌تواند بر نگرانی خود از فعالیت‌ جنبش تمرد بحرین سر پوش بگذارد

 

«حسن الستری»، وبلاگ نویس و از اهالی رسانه در بحرین در سخنانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: نظام نمی‌تواند بر ترس و نگرانی خود از فعالیت‌های جنبش تمرد بحرین سر پوش بگذارد، به همین دلیل با روی آوردن به این‌گونه اقدامات تلاش دارد، در 14 آگوست در کشور حالت فوق العاده اعلام کند.

وی تاکید کرد که نظام حاکم به طور کامل ترسیده و با کابوس جنبش تمرد زندگی می‌کند.

 

نادر عبد الامام: هدف حکومت وارد کردن ارتش به میدان است

 

«نادر عبد الامام»، از فعالان سیاسی بحرین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تاکید کرد که مبارزه مردم بحرین مسالمت آمیز بود و خواسته‌ها و مطالبات آنها کاملا واضح و آشکار است.

وی با مورد خطاب قرار دادن حکومت بحرین افزود: اگر نیت شما این است که نیروهای گارد ملی و ارتش را قبل از 14 آگوست به میدان بیاورید، به میدان بیاورید، اما این کار بدون اجرای چنین نمایش‌هایی و دست زدن به چنین انفجارهایی و کاشتن بذر فتنه میان مردم بحرین انجام دهید.

عبد الامام بیان کرد که معارضان بحرینی با تمام وجود انفجار الرفاع را محکوم می‌کنند و هرگونه توجیه سیاسی یا انقلابی را در این‌باره نمی‌پذیرند. وی خون و اموال و مساجد برادران سنی را به مثابه خط قرمز دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول