اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

احداث سالانه 2300 کیلومتر شبکه ارتباطی در دولت دهم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت دهم به طور متوسط سالانه 2 هزار و 300 کیلومتر شبکه ارتباطی شامل شبکه ریلی، آزادراه و بزرگراه به بهره‌برداری رسید.

احداث سالانه 2300 کیلومتر شبکه ارتباطی در دولت دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، احمد صادقی پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه سنندج به همدان با اعلام این خبر گفت: در دو سال اخیر بیش از چهار هزار و 500 کیلومتر انواع بزرگراه، آزاد راه، ریلی و غیره در سطح کشور به همت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: احداث این میزان شبکه ارتباطی در نوع خود رکوردی قابل توجه به شمار می‌رود که ما علاقه‌مندیم این رکورد در آینده شکسته شود ولی به هر حال این رقم  ماندگار خواهد بود.

وی بزرگراه سنندج ـ همدان را از جمله محورهای مهم غرب کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مرز عراق و فعال شدن  ترانزیت کالا در این محور و به تبع آن حجیم شدن ترافیک سنگین، لزوم احداث بزرگراه در این محور امری اجتناب‌ناپذیر بود که امروز عملی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه اجرای این طرح در دو سال اخیر، آن را ناشی از پیگیرهای مستمر مسئولان دولتی به ویژه معاون اول رییس جمهور و استاندار کردستان و نیز تلاش پیمانکار طرح اعلام کرد و افزود: این طرح از سال 85 تا 89 پیشرفتی معادل 30 درصد داشت و در این مدت 54 میلیارد و 440 میلیون ریال هزینه در برداشت در حالیکه از سال 90 تا 92 با پیشرفتی 70درصدی، هزینه آن به 425 میلیارد و 595 میلیون ریال رسید.

وی رشد هزینه‌ای این طرح از سالی 20 میلیارد ریال در فاصله سال‌های 85 تا 89 به 200 میلیارد ریال در سال‌های 90 تا 92 را بیانگر توجه خاص دولت به این محور اعلام کرد. 

وی در پایان گفت: از سال 85 تا سال 89 این بزرگراه با صرف اعتباری در حدود 554 میلیارد ریال 30 درصد پیشرفت داشت و 70 درصد بقیه پیشرفت این بزرگراه با اعتبار 425 میلیارد ریال در سال‌های 90 تا 92 انجام شد.

صادقی در پایان گفت: در روزهای پایانی عمر دولت دهم شاهد افتتاح پروژه‌های عظیمی در سطح کشور هستیم که این نکته حاکی از این است که دولت دهم با کارنامه‌ای درخشان روزهای پایانی خود را طی می‌کند.

انتهای پیام/79009/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول