اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان البرز خبر داد

پیشرفت 40 درصدی پروژه ادامه بزرگراه همت – کرج

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان البرز از پیشرفت 40 درصدی پروژه عمرانی امتداد بزرگراه همت به شهرستان کرج خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی پروژه ادامه بزرگراه همت – کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان البرز ظهر امروز از عملیات اجرایی این پروژه بزرگ عمرانی بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، خبرنگاران حاضر در این مراسم، از مراحل مختلف اجرایی احداث این آزادراه بازدید و از شرایط و پیشرفت فیزیکی پروژه فوق اطلاع یافتند.

احداث این پروژه یکی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهوری و هیئت دولت به شهرستان کرج است که تاکنون بخش‌هایی از آن به بهره‌برداری رسیده است.

در حال حاضر بزرگراه شهید همت پس از اتصال به بزرگراه شهید خرازی تا گرمدره کرج امتداد یافته و تردد در این مسیر انجام می‌شود.

در حاشیه این بازدید سعید صابونی قائم مقام وزیر راه و مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان البرز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح فعالیت‌های انجام شده در این رابطه پرداخت.

 * نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف ملی و استانی

به گفته وی،‌ رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در پیگیری و اجرای اهداف ملی و استانی داشته و در همین رابطه اداره راه و شهرسازی استان البرز تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباطی پویا و موثر با رسانه‌های فعال در این استان به کار بسته است.

این مسئول در ادامه به پروژه ادامه بزرگراه همت تا شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: این پروژه به صورت ملی در حال اجرا است و دولت با همکاری بخش خصوصی در حال انجام آن است.

صابونی افزود: با توجه به اینکه بخش خصوصی در این زمینه فعالیت دارد، به صورتی برنامه‌ریزی شده است که شرکت پیمانکار به مدت 12 سال با دریافت عوارض و همچنین تبلیغات بین راهی بتواند درآمدزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون پیشرفت‌های خوبی در احداث و بهره‌برداری از این پروژه حاصل شده است و در سال گذشته فاز نخست این پروژه به طول حدود شش کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به اینکه بزرگراه همت هم‌اکنون تا گرمدره امتداد یافته است، تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بقیه مسیر نیز در ظرف زمانی مشخص احداث شده و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

صابونی بیان داشت: هم‌اکنون عملیات احداث در فاز‌ها و قطعات دوم و سوم این پروژه در حال انجام است و پیشرفت 40 درصدی را در این محدوده‌ها شاهد هستیم.

وی افزود: برای احداث قطعات دوم و سوم تا امروز بیش از چهار میلیون و 700 مترمکعب عملیات خاکبرداری و بتن‌ریزی انجام شده است.

صابونی مهمترین مشکلات این پروژه را مربوط به معارضان در طول مسیر توصیف کرد و گفت: برخی از اراضی در محدوده اجرای این پروژه مالکانی چون پادگان مدرس و پادگان مالک اشتر دارد که رایزنی‌های خوبی با این ارگان‌ها انجام و توافقات مهمی حاصل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: امتداد بزرگراه همت به شهرستان کرج یک پروژه ملی است، باید با همکاری و تعامل انجام شود و امیدواریم در این مسیر رسانه‌ها نیز به کمک دستگاه‌های اجرایی آمده و در تحقق این هدف بزرگ مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ 2302/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول