اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

هنوز وضعیت بهشت‌آباد تعیین تکلیف نشده است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وضعیت پروژه بهشت‌آباد باید مدت‌ها پیش تعیین تکلیف می‌شد، اما در حال حاضر هنوز وضعیت این پروژه تعیین تکلیف نشده و قرارداد جدید برای اجرای این پروژه نیز منعقد نشده است.

هنوز وضعیت بهشت‌آباد تعیین تکلیف نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فتح الله معین پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه طی دو هفته گذشته آب رودخانه زاینده‌رود به صورت مجدد قطع شده است، اظهار کرد: با قطع مجدد آب رودخانه زاینده‌رود، خشکسالی چهره بدی را به مردم نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه طی روز‌های گذشته مردم اصفهان در محله‌های مختلف شهر شاهد قطع و افت فشار آب بوده‌اند، اضافه کرد: این موضوع سبب ایجاد مشکلات جدی برای شهروندان شده و قطعی آب در برخی از محله‌ها نیز 24 ساعته بوده و این موضوع سبب گلایه‌مندی‌های شهروندان شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در گذشته زاینده‌رود از یک اکوسیستم پایدار مناسب برخوردار بوده است، تصریح کرد: اما پس از انقلاب، برداشت‌های بی‌رویه بدون تأمین منابع آب، افزایش واحد‌ها و شهرک‌های صنعتی مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن، اضافه شدن دشت‌های مختلف به پهنه اصفهان و انتقال آب به استان‌های دیگر سبب بحرانی شدن وضعیت رودخانه زاینده‌رود شده است.

وی به ضرورت راه‌اندازی تونل سوم کوهرنگ و پروژه بهشت‌آباد برای تأمین نیاز‌های آبی استان اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات فنی تونل سوم کوهرنگ وضعیت کم آبی‌های استان را تشدید کرده است، البته در سال گذشته طرحی توسط شورای شهر در راستای تأمین حق‌آبه اصفهان مطرح شد، اما این طرح مورد توجه وزارت نیرو قرار نگرفته است.

معین با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید با استفاده از ظرفیت‌های سیستم قضایی در راستای دریافت سهم حق‌آبه مردم اصفهان تلاش کند، تاکید کرد: حق‌آبه قانونی مردم بر اساس طومار شیخ بهایی است و این حق‌آبه نباید نا‌دیده گرفته شود.

وی به ضرورت اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه بهشت‌آباد اشاره کرد و افزود: وضعیت پروژه بهشت‌آباد باید مدت‌ها پیش تعیین تکلیف می‌شد، اما در حال حاضر هنوز وضعیت این پروژه تعیین تکلیف نشده و قرارداد جدید برای اجرای این پروژه نیز منعقد نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان آب و فاضلاب استان هر ساله از سرانه تأمینی آب مناسبی برخوردار است، گفت: در حال حاضر سرانه تأمینی آب به ازای هر نفر در محدوده 200 متر مکعب آب در شبانه‌روز است.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی سازمان آب و فاضلاب نسبت به توزیع آب، عدم مانور‌های مناسب بر روی شبکه و عدم بهسازی شبکه در زمان‌های مختلف از مهم‌ترین دلایل قطعی و افت فشار آب در محله‌های اصفهان به شمار می‌رود، اظهار کرد: همیشه کمبود منابع آبی دلیل قطعی و افت فشار آب نیست و مسئولان باید در راستای رفع مشکلات آبی استان تلاش کنند.

انتهای پیام/63004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول