اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنجان در مجلس:

بودجه‌های فعلی برای اجرای پروژه‌های آبی بهشت‌آباد و کوهرنگ کافی نیست

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه بهشت‌آباد طی مدت پنج سال آتی باید به بهره‌برداری برسد، اما بودجه‌های فعلی برای اجرای پروژه‌های بهشت‌آباد و کوهرنگ کافی نیست.

بودجه‌های فعلی برای اجرای پروژه‌های آبی بهشت‌آباد و کوهرنگ کافی نیست

مجید منصوری بیدکانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه گاوخونی به عنوان یک تالاب بین‌المللی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: اما تالاب گاوخونی طی 10 سال گذشته به دلیل نبود آب و خشکسالی‌های اصفهان خشک و بی‌روح شده است.

وی به ضرورت احیای تالاب گاوخونی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تالاب گاوخونی به کویر گاوخونی تبدیل شده است و محیط زیست به عنوان متولی مباحث زیست محیطی باید راهکار‌های مورد نیاز را برای احیای این تالاب انجام بدهد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌هایی مانند تونل سوم کوهرنگ و بهشت‌آباد راهکاری برای رفع بحران‌های آبی استان است، تصریح کرد: بهشت‌آباد یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آبی برای تأمین نیاز‌های آبی استان محسوب می‌شود و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه باید طی پنج سال آتی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه اما بودجه‌های فعلی برای اجرا و بهره‌برداری از پروژه بهشت‌آباد تا پنج سال آتی کافی نیست، اضافه کرد: در حال حاضر بودجه‌های اختصاص داده شده برای اجرای این پروژه نا‌کافی است و امیدواریم این پروژه حداقل تا 10 سال آتی به بهره‌برداری برسد و اجرای پروژه بهشت‌آباد به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

منصوری بیدکانی با اشاره به اینکه تونل سوم کوهرنگ نیز یکی دیگر از پروژه‌های آبی اصفهان به شمار می‌رود، تاکید کرد: مقرر شده بود که تونل سوم کوهرنگ نیز طی مدت پنج سال به بهره‌برداری برسد، اما اجرای این پروژه حدود 18 سال طول کشیده و در حال حاضر نیز هنوز به صورت کامل اجرا نشده است.

وی به دلایل طولانی شدن اجرای این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: بودجه‌های نا‌کافی از مهم‌ترین دلایل اجرای پروژه‌هایی مانند تونل سوم کوهرنگ محسوب می‌شود و در حال حاضر هنوز سد این تونل نیز احداث نشده است.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول