اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد

برخورد ماموران پلیس راه با 97719 مورد تخلف رانندگی در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از برخورد ماموران پلیس راه با 97 هزار و 719 مورد تخلف رانندگی در سه ماهه اول امسال در استان سمنان خبر داد.

برخورد ماموران پلیس راه با 97719 مورد تخلف رانندگی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از مرکز اطلاع‏رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان، محمدرضا میرزایی از کاهش 2/5 درصدی مجموع تصادفات در جاده‏های استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

وی به بررسی وضعیت سوانح رانندگی طی سه ماهه نخست سال جاری پرداخت و با اشاره به اینکه کویری بودن محورهای مواصلاتی استان، تاثیر چشم‏گیری در وقوع حوادث رانندگی دارد، افزود: خستگی و خواب‏آلودگی راننده، و در پی آن واژگونی وسیله نقلیه را به دنبال دارد.

میرزایی با اشاره به اینکه 59 درصد سوانح رانندگی فوتی در جاده‏های استان از نوع واژگونی است، گفت: بیشترین سانحه رانندگی فوتی با 19 فقره در محور شاهرود- سبزوار به دلیل یکنواختی و طولانی بودن مسیر رخ داده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: بی‏توجهی راننده به جلو با 57 درصد و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‏آلودگی با 24 درصد، مهم‏ترین دلایل بروز سوانح رانندگی منجر به فوت در جاده‏های استان سمنان است.

وی به برخورد ماموران پلیس راه با 97 هزار و 719 مورد تخلف راهنمایی و رانندگی در سه ماهه اول امسال اشاره و تصریح کرد: نبستن کمربند ایمنی، سرعت غیرمجاز و نقص فنی در صدر این تخلفات قرار دارد.

میرزایی از توقیف یک هزار و 307 وسیله نقلیه متخلف خبرداد و افزود: 477 فقره گواهی‏نامه رانندگی پرخطر نیز ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان، با ابراز امیدواری از تداوم روند کاهش تصادفات خاطرنشان کرد: توقف چند دقیقه‏ای و استراحت کوتاه نقشی بسیار اساسی در پیشگیری از تصادفات دارد انتظار می‏رود عموم مردم به خصوص رانندگان برای حفظ جان خود و دیگر هموطنان، توجه بیشتری به هشدارهای پلیس داشته باشند.

 انتهای پیام/2249/ک/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول