اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت

آغاز بهره‌برداری از 4 پروژه بزرگ تولیدی و صنعتی در دهگلان

هم‌زمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به کردستان، چهار پروژه بزرگ تولیدی، صنعتی، و خدماتی با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در دهگلان افتتاح شد.

آغاز بهره‌برداری از 4 پروژه بزرگ تولیدی و صنعتی در دهگلان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، این طرح‌ها شامل شرکت اشکان‌سازه غرب، شرکت دانه طلائی ئاگرین کردستان، شرکت فرآوری کود اورگانیت و طرح تعاونی بالداران زاگرس است.

در راستای اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک ملی، بانک کشاورزی و سرمایه‌گذاری شخصی هزینه شده است.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال 90 نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

طرح شرکت دانه‌طلائی ئاگرین کردستان در زمینه نگهداری غلات فعالیت می‌کند و بهره‌برداری از آن زمینه ذخیره سالانه 40 هزار تن غلات را فراهم خواهد کرد.

این طرح در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع و زیربنای 33 هزار و 600 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد ریال احداث شده و زمینه اشتغال مستقیم 12 نفر را فراهم کرده است.

پروژه شرکت اشکان‌سازه که در زمینه تولید لوله و اتصالات پلی‌اتیلن ‌آب و فاضلاب فعالیت می‌کند یکی دیگر از طرح‌هایی بود که صبح امروز با حضور معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

این طرح در شهرک صنعتی دهگلان احداث شده و سالانه 20 هزار تن انواع لوله و پلی‌اتیلن آب و فاضلاب را تولید و به بازار مصرف روانه می‌کند.

برای تحقق این پروژه اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 135 میلیون هزینه شده و زمینه اشتغال 45 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

بهره‌برداری از شرکت فرآوری کود ارگانیک نیز با حضور معاون اقتصادی وزیر صنعت معدن و تجارت در دهگلان به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح که ظرفیت تولید سالانه 15هزار تن کود عالی ارگانیک را دارد از محل اعتبارات بانک کشاورزی یک ‌میلیارد و 450 میلیون تومان هزینه شده است.

طرح تعاونی بالداران زاگرس در زمینه کشتار صنعتی دام و طیور نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این شرکت برای 50 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

برای افتتاح این شرکت بالغ بر 2.5 میلیارد تومان هزینه شده و قادر است سالانه 15 هزار تن انواع گوشت انجماد با کشتار روز را به صورت بسته‌بندی تولید کند.

انتهای پیام/79002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول