اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تاکید کرد

تغییر رویکرد آموزشگاه‌های آزاد به نقش مدیریتی

رئیس انجمن فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: نقش دولت و نمایندگان آموزشگاه‌های آزاد خراسان جنوبی باید از نقش کنترلی و نظارتی به نقش مدیریتی و حاکمیتی تغییر کند.

تغییر رویکرد آموزشگاه‌های آزاد به نقش مدیریتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فاطمه‌زهرا خالدی صبح امروز در جمع مسئولان اجرایی فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد خراسان جنوبی اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان با تعداد 130 آموزشگاه، یک دوم تعهدات آموزشی را به عهده دارد.

وی افزود: اگر آموزشگاه‌های آزاد به عنوان بازوان توانمند فنی و حرفه‌ای در امر اجرای سیاست‌های اشتغال کشور محسوب شوند، خروجی و ثمره فعالیت‌های آنها باید منجر به اشتغال کارآموزان شود.

نماینده جامعه آموزشگاه‌های آزاد خراسان جنوبی با بیان اینکه تحقق حماسه اقتصادی نیاز به گسترش مهارت آموزی دارد، گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 و کاهش تصدی‌گری دولت، آموزشگاه‌های آزاد نماد برون‌سپاری بحث آموزش‌های مهارتی دولتی هستند.

خالدی نبود یک برنامه جامع برای اجرایی شدن هدف‌ها و تنگناهای بسیار را دلیل کاهش استقبال از آموزشگاه‌های آزاد دانست.

رئیس انجمن فناوری اطلاعات خراسان جنوبی سیاست‌های انقباضی و کنترلی به شکل غیر کارشناسی را عامل مهم دیگر برای کاهش استقبال از آموزشگاه‌های آزاد برشمرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌های آزاد و کامل غیر دولتی خراسان جنوبی با وجود سابقه و داشتن تجربه و تخصص در شرایط خوبی نیستند. همچنین ادامه این روند منجر به کاهش کیفیت خدمات و حتی تعطیلی آموزشگاه‌های آزاد می‌شود.

این مسئول متذکر شد: نقش دولت و نمایندگان آموزشگاه‌های آزاد خراسان جنوبی باید از نقش کنترلی و نظارتی به نقش مدیریتی و حاکمیتی تغییر کند.

خالدی متذکر شد: برای تدوین سند چشم‌انداز توسعه آموزش‌های آزاد فنی و مهارتی خراسان جنوبی، باید برنامه‌ای در قالب یک پیشنهاد تخصصی، کارشناسی و جامع آماده شود.

وی با بیان اینکه در دولت جدید باید توجه به آموزشگاه‌های آزاد به عنوان یک قشر زحمتکش زیادتر شود، اذعان داشت: در این صورت آموزشگاه‌های آزاد می‌توانند به کمک سازمان ملی مهارت و فنی و حرفه‌ای بشتابند.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول