اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای روستایی آبیک:

روستای زرگر کمبود آب ندارد/ مصارف غیر شرب زیاد است

مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک با بیان اینکه در روستای زرگر کمبود آب وجود ندارد گفت: مصارف غیر شرب از سوی مردم این روستا زیاد است.

روستای زرگر کمبود آب ندارد/ مصارف غیر شرب زیاد است

غلامرضا طارمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: انشعابات غیر مجاز و استفاده از آب شرب برای کشاورزی مهم‌ترین مشکل کمبود آب شرب در روستای زرگر است.

وی افزود: متأسفانه مردم روستای زرگر از آب شرب برای باغات، اراضی کشاورزی و دام‌ها استفاده می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: مصرف بیش از حد مردم روستای زرگر از آب شرب برای امور غیر شرب سبب می‌شود که کمبود آب احساس شود؛ این در حالی است که روستای زرگر با کمبود آب مواجه نیست.

مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: به ازای هر نفر 2.2 لیتر در ثانیه آب شرب لازم است ولی ما چهار برابر استاندارد آب تولید می‌کنیم.

طارمیان اضافه کرد: طبق استاندارد به ازای هر یک هزار نفر، دو تا سه هزار لیتر مکعب آب نیاز است در حالی که در روستای زرگر جمعیت به یک هزار نفر هم نمی‌رسد و تولید و مصرف آب بیش از حد استاندارد است.

وی تصریح کرد: یک حلقه چاه آب به طور مشترک برای روستاهای باقرآباد ترک و زرگر احداث شده که در صورت اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

پیشرفت 85 درصدی مجتمع آب‌رسانی یانس‌آباد

مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک با بیان اینکه مجتمع آب‌رسانی روستای یانس‌آباد 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز داشت: به دلیل نبود اعتبار روند اجرای این پروژه متوقف شده است.

طارمیان افزود: برای تکمیل پروژه مجتمع آب‌رسانی روستای یانس‌آباد، پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: با افتتاح مجتمع آب‌رسانی یانس‌آباد، روستاهای فالیزان، اصغرآباد، کهوانک و خود یانس‌آباد از آب شرب بهره‌مند می‌شوند این در حالی است که در فصل تابستان آب‌رسانی به صورت سیار انجام می‌شود.

ضرورت احداث مجتمع آب‌رسانی در انجیلاق

طارمیان احداث مجتمع آب‌رسانی در روستای انجیلاق از روستاهای بخش مرکزی آبیک را برای تکمیل آب‌رسانی و برطرف کردن کمبود آب شرب ضروری دانست و تصریح کرد: طرح این پروژه آماده شده است.

وی ادامه داد: در صورت احداث مجتمع آب‌رسانی روستای انجیلاق، روستاهای نوده، کیاده، قریب‌مزرعه، چناسک، زرجه‌بستان و شکرناب از آب بیشتر بهره‌مند می‌شود.

این مسئول بر مدیریت و مصرف بهینه آب از سوی مردم روستاهای شهرستان آبیک در این ایام تأکید کرد.

انتهای پیام/77006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول