اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجلس برگزار شد

جشن گلریزان فعالان اقتصادی قم برای کمک به ایتام

مراسم جشن گلریزان فعالان اقتصادی استان قم با حضور رئیس مجلس برای کمک به ایتام برگزار شد.

جشن گلریزان فعالان اقتصادی قم برای کمک به ایتام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جشن گلریزان فعالان اقتصادی استان قم پنجشنبه‌شب به همت انجمن ایتام قم و با حضور شخصیت‌هایی چون علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دلبری شهردار قم، آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم، مدیران ادارات دولتی و جمعی از فعالان اقتصادی استان در تالار مجتمع وتوس قم برگزار شد.

در ابتدای مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس طی سخنان کوتاهی اظهار کرد: در روایات حضرات معصوم(ع) که درباره ماه رمضان بیان شده بر کمتر مسئله‌ای همچون صدقه تاکید شده است زیرا صدقه علاوه بر اینکه رابطه‌های فردی را تقویت می‌کند به توسعه روابط اجتماعی هم کمک خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌‌اکنون کشور دچار مشکلاتی است خاطرنشان کرد: در این شرایط مردم باید کمک به همنوعان را در اولویت قرار دهند تا جامعه ما هم مشمول برکات الهی شود.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه برگزاری این مراسم گام موثری در راستای کمک به ایتام محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: دولت دهم هم طی این سال‌ها نگاه ویژه‌ای به قم داشته و کمک‌های خوبی را به شهر کریمه اهل بیت(س) کرده است.

وی ادامه داد: رئیس دولت یازدهم هم فرزند حوزه است و امروز که توانسته است رای اکثریت مردم را به دست آورد امید آن داریم که نگاه ویژه دولت به قم تداوم یابد.

پس از آن عبدالله جلالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم سخنرانی کرد. وی گفت: در سال 91 مردم استان قم بیش از 14 میلیارد و 500 میلیون تومان به نیازمندان و محرومان کمک‌ کرده‌اند که این مبلغ طی سه ماهه نخست سال جاری 5 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و به این ترتیب با مقایسه سه ماهه نخست سال شاهد رشد 60 درصدی کمک‌رسانی‌ها هستیم.

جلالی با بیان اینکه 20 هزار خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد در قم زندگی می‌کنند عنوان داشت: در این خانواده‌ها به ترتیب 4700 و 1300 نفر دانشجو و دانش‌آموز حضور دارند و 2500 نفر از ایتام زیر 18 سال هم زیر پوشش خدمات این مرکز قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام محمد لاجوردی مدیرعامل انجمن ایتام استان قم سخنران پایانی این مراسم بود. وی تاکید کرد: برای سامان‌دهی به کمک‌رسانی خیرین باید اتاق فکری در قم ایجاد شود وگرنه اینگونه اقدامات تنها به صورت مقطعی صورت خواهند گرفت.

لاجوردی ادامه داد: یکی از وظایف اتاق فکر پیشنهادی، رفع مشکلات قانونی و اجرایی برای کمک‌رسانی بهتر به محرومان است؛ در حال حاضر بروکراسی‌ پیچیده اداری گاهی اوقات روند کمک‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند زیرا بارها برخی سرمایه‌گذاران را برای فعالیت‌های خیریه به قم دعوت‌ کرده‌ایم اما هیچ کس پاسخگوی آنها نبوده است.

در پایان استاندار و شهردار، فعالان اقتصادی و دیگر شرکت کنندگان در مراسم کمک قابل توجهی به ایتام استان قم ارائه کردند و علاوه بر این با اهدای لوحی از آقای راشدی خیر روشندل قمی که زمینی با ارزش بیش از 13 میلیارد تومان را به انجمن ایتام قم اهدا کرده بود تقدیر شد.

انتهای پیام/78004/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول