اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز پزشکی حج و زیارت اردبیل:

ارجاع 40 متقاضی حج برای کمیسیون پزشکی

مسئول مرکز پزشکی حج و زیارت استان اردبیل گفت: ما در قالب کمیسیون پزشکی پرونده 40 نفر از حجاج را که دارای مشکلات جسمانی بودند توسط پزشک کاروان‌ها به کمیسیون پزشکی ارجاع دادیم.

ارجاع 40 متقاضی حج برای کمیسیون پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود هادی عصر امروز در جلسه کمیسیون پزشکی حج تمتع در اردبیل اظهار داشت: این کمیسیون با حضور اعضای تیم پزشکی متخصص در محل جمعیت هلال‌احمر اردبیل برگزار شد تا نظرات پزشکان و متخصصان جمع‌بندی شود.

وی هدف از برگزاری این کمیسیون را بررسی و شناسایی سلامت حجاج اعلام کرد و افزود: حدود 40 نفر از حجاج به دلیل داشتن مشکلات جسمانی توسط پزشک کاروان‌ها به کمیسیون ارجاع داده شده‌اند.

هادی با اعلام اینکه کمیسیون پزشکی حج با حضور چهار متخصص تشکیل شده است، تصریح کرد: این پزشکان متخصص در حوزه بیماری‌های قلبی، داخلی، ارتوپدی و همچنین اعصاب و روان نظرات و پیشنهادات خود را در مورد سلامت حجاج اعلام می‌کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: اعضای معرفی شده به کمیسیون به همراه مدارک پزشکی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و نسبت به تأیید یا تأیید نشدن مستندات تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: فرد مورد نظر در صورت نداشتن مشکل بیماری‌های حاد به تشخیص اعضای کمیسیون مجاز به تشرف به حج تمتع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول مرکز پزشکی حج و زیارت استان بیان کرد: از مجموع 27 نفر مراجعه‌کننده به کمیسیون پزشکی پرونده 24 نفر تأیید شده است.

هادی گفت: پرونده سه نفر برای بررسی مجدد به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است و پرونده یک نفر به دلیل مشکلات جسمانی مورد تأیید قرار نگرفته و رد صلاحیت پزشکی شده‌اند.

وی با مهم ارزیابی کردن امر ارزیابی دقیق توسط پزشکان متخصص و تأیید صلاحیت پزشکی آنها افزود: امیدواریم در این زمینه مشکل خاص و نارسایی صورت نگیرد و همه حجاج با صحت و عافیت عازم سفر حج شده و از این سفر بهره ببرند.

امسال 433 نفر در قالب چهار کاروان از استان اردبیل به حج تمتع و سرزمین وحی الهی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/62003‌/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول