اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان خبر داد

راه‎اندازی رشته‎های دانشگاهی مرتبط با حج و زیارت در مشهد

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان گفت: برای نخستین‌بار در کشور، رشته و گرایش‌های مرتبط با حوزه حج و زیارت در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به صورت مجازی ویژه برادران در مشهد راه‎اندازی می‌شود.

راه‎اندازی رشته‎های دانشگاهی مرتبط با حج و زیارت در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود حاجی‎ابراهیمی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: بعثه مقام معظم رهبری برای نخستین‌بار در کشور، تفاهمنامه‎ای را با دانشگاه بین‎المللی امام رضا(ع) در مشهد برای راه‎اندازی رشته و گرایش‌های مرتبط با حوزه حج و زیارت در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی ویژه برادران راه‌اندازی کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه 200 نفر در مقطع کارشناسی رشته حج و زیارت و 50 نفر در رشته ارتباطات با گرایش حج و زیارت در مقطع کارشناسی ارشد از مهر ماه امسال جذب می‏‎شوند؛ همچنین در مقطع دکترا نیز دو نفر ویژه رشته‌های حج و زیارت جذب شده‌اند.

حاجی‎ابراهیمی با بیان اینکه سبک زندگی حج گزاران باید تغییر کند، اظهار داشت: هدف از رفتن به حج، ایجاد تغییر و تحول در زائر است، با این وجود متاسفانه کمتر به اسرار حج پرداخته شده است.

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان افزود: به دلیل اینکه در مراسم حج، در یک بازه زمانی معین مناسک فشرده‎ای توسط حجاج انجام می‏‎گیرد، نیازمند به آموزش دقیق برای حجاج داریم.

وی ادامه داد: به همین منظور از دو سال گذشته سلسله نشست‌هایی با عنوان «اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» برنامه‎ریزی و اجرا شده است.

مسؤول آموزش نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان در ارتباط با برگزاری این نشست‎ها در سال جدید خاطرنشان کرد: این سلسله نشست‎ها در امسال با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی به مدت هفت شب از شب دوم ماه رمضان با مدیریت سازمان حج و زیارت در عرصه میدان شهدا برگزار می‎شود.

وی افزود: این نشست‏‌ها از ساعت 21:30 به مدت یک ساعت و نیم برگزار می‎شود و در آن اسرار حج و آداب حضور با هدف آموزش مطرح می‌شود ضمن اینکه برای اثرگذاری بیشتر، بسته‎ای شامل شامل کتاب، جزوه کلامی و دفتر چه پاسخنامه برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان تاکید کرد: همچنین کتاب اخلاق و آداب سفر حج که از کتاب‎های ضروری برای زائران بیت الله ‎الحرام است در این بسته قرار دارد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دیدار اشاره کرد و افزود: این جشنواره با هدف استفاده از ابزار هنری برای انتقال مفاهیم آموزشی، با محوریت حج و زیارت در پنج قالب کلیپ و نماهنگ و ارتباط تصویری، عکس، آثار حجمی و آثار ادبی برگزار می‏‎شود.

وی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 15 مردادماه است و جشنواره پانزدهم شهریور همزمان با هفته حج برگزار می‌شود.

مسئول آموزش بعثه مقام معظم رهبری منطقه خراسان با اشاره به اقدامات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: از طرف بعثه مقام معظم رهبری در امسال یک مسئول فرهنگی که متولی امور فرهنگی است در کادر عوامل اجرایی کاروان‏‎های حج عمره منطقه خراسان در هتل‏‎های مکه و مدینه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/70007/صا40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول