اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبر داد

دانش‌آموز شیرازی مدال نقره جهانی شیمی را از آن خود کرد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از کسب مدال نقره المپیاد جهانی شیمی توسط یک دانش‌آموز شیرازی خبر داد.

دانش‌آموز شیرازی مدال نقره جهانی شیمی را از آن خود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، محمد حسین روزیطلب اظهار داشت: چهل و پنجمین المپیاد جهانی شیمی 15 تا 24 جولای سال 2013 مصادف با 24 تیر ماه تا دوم مرداد ماه جاری در کشور روسیه برگزار شد.

وی ادامه داد: دانش‌آموز اشکان خاوران که پیش از این توانسته بود مدال طلای المپیاد شیمی کشور را از آن خود کند به همراه سه دانش‌آموز دیگر از کشورمان با عنوان تیم ملی المپیاد شیمی ایران در این مسابقات شرکت کردند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در این مسابقات که در مسکو برگزار شد 291 دانش‌آموز از 77 کشور حضور یافتند و تیم ایران موفق به کسب چهار مدال نقره شد.

روزیطلب با اعلام اینکه اعضای تیم المپیاد ملی دانش‌آموزی شیمی توانستند با یک پله صعود نسبت به سال گذشته به جایگاه هفتم جهان دست یابند، بیان کرد: کشورهای چین، کره جنوبی و تایوان در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: این دانش‌آموز در حال حاضر در دبیرستان شهید دستغیب ناحیه 2 شیراز مشغول به تحصیل است و عضو کانون قرآنی این آموزشگاه نیز هست.

به گزارش فارس، این استان همچنین در المپیادهای علمی کشور در سال 92-91 با کسب 18 مدال رنگارنگ به رتبه سوم کشوری دست یافته بود.

انتهای پیام/2448/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول