اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی مصوب شد

اختصاص یک میلیارد ریال برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، اختصاص یک میلیارد ریال برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مناطق و شهرستان‌های محروم استان به تصویب رسید.

اختصاص یک میلیارد ریال برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کلاس‌های اوقات فراغت تابستان امسال در بیش از 190 پایگاه برگزار شده که با تخصیص این اعتبار، دانش‌آموزان مناطق محروم می‌توانند از تخفیف بهره‌مند شده و یا به صورت رایگان از این کلاس‌ها استفاده کنند.

سیف‌الله کریم‌زاده ادامه داد: کلاس‌های اوقات فراغت از اول تیرماه آغاز شده است؛ این کلاس‌ها در مدت هفت هفته در سرفصل‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی در حال اجرا است.

وی، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را از موضوعات مهم در امر آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان داشت: یکی از ویژگی‌های آموزش و پرورش نوین توجه خاص به فعالیت‌هایی است که دانش‌آموزان در خارج از کلاس و مدرسه انجام می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز گفت: در سال گذشته برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در 175 پایگاه در سطح مناطق 15گانه آموزش و پرورش استان برگزار شد که 40 هزار نفر از دانش‌آموزان در این برنامه‌ها شرکت کردند.

حسن سروش افزود: در سال جاری نیز با توجه به بررسی‌های انجام شده و ارزیابی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های سال گذشته، برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان در 195 پایگاه برگزار می‌شود که انتظار می‌رود 38 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی شرکت کنند.

وی اذعان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تعداد دانش‌آموز در کلاس‌های 25 نفره و زیرنظر یک هزار و 260 مربی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی 8 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که 65 درصد اعتبار مورد نیاز توسط خودیاری دانش‌آموزی و 22.5 درصد از طریق اعتبارات آموزش و پرورش استان و 13.5 درصد از تخصیص اعتبارات شورای آموزش و پرورش تأمین خواهد شد.

سروش، مبنای فعالیت دانش‌آموزان را علائق آنها عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت باید با استفاده از سلایق و نظرات خود جوانان طراحی شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی نیز برنامه‌ریزی و سیاستگذاری دقیق و مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را ضروری دانست.

محمد رضا عاشوری گفت: برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مناسب در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در شکل‌گیری شخصیت و هویت آنان نقش بسزایی دارد.

وی اذعان داشت: با تدوین یک برنامه صحیح و اصولی می‌توان اوقات فراغت جوانان را به یک فرصت تبدیل کرد تا نوجوانان و جوانان دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

به گفته وی؛ نبود برنامه‌ریزی صحیح و مناسب می‌تواند اوقات فراغت را که مهم‌ترین و دلپذیرترین اوقات انسان‌ها است به یک تهدید جدی تبدیل کند.

معاون استاندار مرکزی، خواستار مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای فعالیت‌های تابستانی و استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاه‌های فرهنگی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شد.

اختصاص 800 میلیون ریال به منظور تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز تجهیز فضاهای آموزش و پرورش و خرید تجهیزات ورزشی برای اجرای طرح‌های ملی ورزش مدارس و اجرای آزمایشی طرح «کیف در مدرسه» از ابتدای مهرماه امسال از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول