اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

وسیع‌ترین تونل شهری شمال کشور به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار چالوس از بهره‌برداری وسیع‌ترین تونل شهری شمال کشور تا پایان سال جاری در این شهر خبر داد.

وسیع‌ترین تونل شهری شمال کشور به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید قدیر رضایی ظهر امروز در بازدید از تونل شهری چالوس گفت: تونل شهری چالوس به عنوان وسیع‌ترین تونل شهری شمال کشور به طول 512 متر بوده و جزو پروژه‌های ملی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شهر چالوس در طول ایام سال به ویژه اوج تعطیلات ترافیک شهری است که بهره‌برداری این تونل و پل بزرگ چالوس واقع در کمربندی می‌تواند تا حدود زیادی مشکل ترافیک شهری این شهر را برطرف سازد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: پل شهری چالوس از پروژه‌های ملی در شهرستان چالوس محسوب می‌شود که توسط وزارت راه و ترابری اجرایی خواهد شد.

این مسئول گفت: این تونل پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و ادامه این روند مطلوب است.

رضایی بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی این پروژه عدم تخصیص اعتبار است که در این زمینه مکاتباتی با استاندار انجام خواهد شد تا از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیری کنند.

وی بیان داشت: با وجود بروز برخی از مشکلات و موانع فراروی در اجرای این طرح پیمانکار مربوطه بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای نسبت به بهره‌برداری هرچه زودتر از این طرح اهتمام ویژه‌ای دارد.

فرماندار چالوس عملیات ساخت این تونل و پل انتهای آن را گامی موثر برای توسعه زیرساخت‌های شهری به موازات اجرای طرح ملی آزاد راه تهران- شمال در این شهرستان دانست و برای بهره‌برداری به موقع آن خواستار همکاری همه‌جانبه مسئولان نهادهای ذیربط شد.

پیمانکار و مجری این طرح نیز در این بازدید گفت: این تونل وسیع‌ترین تونل شهری شمال کشور بوده که دارای 512 متر طول و سه لاین رفت و برگشت است.

غلامعلی ظاهری بیان داشت: این پروژه از پروژه‌های ملی محسوب می‌شود و 12 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار دارد و تاکنون از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: دهنه تونل 16 متر و دارای 12 متر ارتفاع است است که شرکت نصر اصفهان پیمانکاری آن را برعهده دارد.

ظاهری تصریح کرد: نیازمند تخصیص اعتبارات لازم از سوی وزارت راه و ترابری هستیم و فرماندار چالوس می‌تواند در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: در نامه‌ای به فرماندار چالوس درخواست کردیم که با وجود تخصیص اعتبار پروژه در حال انجام است که نیاز است اعتبارات کامل پرداخت شود.

به گزارش فارس، تونل شهری چالوس کمربندی چالوس به نوشهر را به کمربندی چالوس به تنکابن متصل می‌کند.

انتهای پیام/‌2296/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول