اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

پیشرفت 65 درصدی جاده دسترسی سد نرماب و چهل‎چای

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: جاده دسترسی به تاج سد نرماب، راه جایگزین روستاهای بالادست این سد و بخشی از تونل چهل‎چای، 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 65 درصدی جاده دسترسی سد نرماب و چهل‎چای

ایرج حیدریان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در پی احداث سد نرماب واقع در شهرستان مینودشت با قطع جاده ارتباطی روستاهای لیسه، قلعه‎چه، سرخو و تخت، جاده جایگزین پیش‎بینی شده است.

وی افزود: تاکنون با وجود کمبود اعتبارات و منابع مالی، کل خاک‎برداری و سنگ‎برداری مسیر جاده به طول 5/7 کیلومتر، اجرای زیرسازی مسیر جاده به طول 5/7 کیلومتر انجام شده است.

عملیات اجرایی سد نرماب سال گذشته آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان خاطرنشان کرد: اجرای ابنیه فنی مسیر جاده به تعداد 28 دستگاه، ساخت دیوارهای حائل مسیر جاده، حفاری و تحکیم تونل چهل‎چای به طول 800 متر از جمله اقداماتی هستند که تاکنون عملیات اجرایی آنها به پایان رسید.

حیدریان تصریح کرد: در حال حاضر اجرای ابنیه‎های مسیر جاده و عملیات زیرسازی به اتمام رسیده که پس از پایان عملیات گازرسانی مسیر، آسفالت جاده نیز انجام خواهد شد.

به گفته وی، عملیات اجرایی احداث سد نرماب به عنوان بزرگ‎ترین سد استان، برای کنترل و ذخیره سیلاب، تامین آب کشاورزی، صنعت و تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان‎های مینودشت، گالیکش، کلاله، گنبدکاووس، نوار مرزی و مراوه‎تپه در سال گذشته آغاز شده است.

لایروبی کانال‎های آب روستای مهترکلاته انجام شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان از انجام لایروبی کانال‎های آب روستای مهترکلاته کردکوی خبر داد و اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان‎های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان رودخانه‎های شصت‎کلاته واقع در شرق روستای مهترکلاته، رودخانه میاندره واقع در غرب این روستا و لایروبی کانال‎های زهکش اطراف را که منتهی به روستای مهترکلاته می‎شد، انجام داد.

حیدریان از همکاری صمیمانه فرماندار و بخشدار کردکوی، شورای اسلامی و دهیار روستای مهترکلاته و تمامی کشاورزان ذینفع در اجرای این طرح تقدیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان 104 پروژه حوادثی در دست اجرا دارد که از این تعداد 10 پروژه حوادثی در شهرستان‎های کردکوی، پنج پروژه در گمیشان، شش پروژه در بندرگز و سه پروژه در بندرترکمن هستند.

انتهای پیام/83003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول