اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب‌های قدر صورت می‌گیرد

ممنوع بودن تردد و توقف خودروها در اطراف حرم مطهر رضوی

رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی خراسان‌رضوی گفت:‌ در مراسم شب‌های قدر به منظور رفاه حال شهروندان و زائران تردد و توقف خودروها در اطراف حرم مطهر رضوی ممنوع است.

ممنوع بودن تردد و توقف خودروها در اطراف حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا گرایلی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در ارتباط با طرح‌های ترافیکی در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان امسال اظهار کرد:‌ اقداماتی در ایام شب‌های قدر در سطح مشهد برای رفاه حال شهروندان و زائران حرم مطهر رضوی انجام می‌شود که در این راستا امیدواریم تمام مردم نیز همکاری لازم را با همکاران راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

وی ادامه داد: شهروندان و زائران مشهدی باید دقت داشته باشند که در تمام نقاط شهر مراسم شب قدر برگزار می‌شود و افرادی که دارای وسایل نقلیه نیستند و مشکلات جسمی دارند از رفتن به حرم مطهر رضوی خودداری کنند.

گرایلی با اشاره به ظرفیت‌ محدود پارکینگ‌های اطراف حرم امام‌رضا(ع)، بیان کرد:‌ معمولاً در اطراف حرم مطهر رضوی زمان آغاز و پایان مراسم حجم بالایی از افراد در مسیرها ایجاد می‌شود که با خروج خودروها از پارکینگ‌ به تداخل می‌خورند و سبب بروز مشکلاتی هم برای شهروندان و هم برای خروج خودروها صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی خراسان‌رضوی عنوان کرد: در این راستا از تمام شهروندان و زائران امام‌رضا(ع) خواستاریم تا جایی که ممکن است از وسایل نقلیه عمومی برای تردد به حرم مطهر استفاده کنند.

وی تأکید کرد: تردد و توقف خودروهای سواری در اطراف حرم مطهر رضوی از ساعات آغازین مراسم ممنوع می‌شود و تمام خودروهایی که در این مسیرها توقف کرده‌اند، جمع‌آوری شده و به پارکینگ منتقل می‌شوند، بنابراین از تمام شهروندان و زائران می‌خواهیم از پارک خودروهای خود در این مسیرها خودداری کنند.

گرایلی با اشاره به مسیرهایی که توقف خودرو در آنها مطلقاً ممنوع است، اظهار کرد: طرح جلوگیری از تردد و توقف خودروها در این روزها از ساعت 20 آغاز و تا پایان مراسم شب‌های قدر ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ حد فاصل میدان بسیج به سمت حرم مطهر، از میدان پنجراه تا دوربرگردان حرم رضوی، از میدان طبرسی و چهارراه مقدم به سمت حرم مطهر،‌ از خیابان شیرازی و میدان شهدا تا ورودی حرم مطهر و از خیابان شهید اندرزگو و میدان بیت‌المقدس به سمت دوربرگردان حرم رضوی تردد از ساعت 20 در هر دو مسیر ممنوع است.

گرایلی بیان کرد: همچنین توقف خودروها در دو مسیر رفت و برگشت خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی ممنوع است و خودروهای پارک شده به پارکینگ راهنمایی و رانندگی منتقل می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی خراسان‌رضوی ادامه داد: پارک خودروها در پیاده‌رو، پارک روبه‌روی درب منازل و پارکینگ‌ها و همچنین پارک دوبل سبب نارضایتی شهروندان و مخل آرامش آنان در مسیرها می‌شود.

وی اذعان کرد: خیابان‌هایی که توقف در آنها ممنوع است شامل خیابان شیرازی و میدان شهدا تا روگذر حرم مطهر، خیابان طبرسی از خیابان شهید گمنام تا حرم رضوی،‌ خیابان نواب صفوی از میدان پنجراه تا حرم مطهر رضوی، خیابان آیت‌الله بهجت، میدان دانش و میدان بیت‌المقدس تا دوربرگردان حرم مطهر رضوی و خیابان شهید اندرزگو تا بازار سرشور است.

گرایلی با اشاره به اینکه موتورسواران باید در پارکینگ‌های مخصوص خود پارک کنند، یادآور شد: همچنین در این روزها و در ساعات آغازین مراسم شب‌های قدر تمامی موتورسیکلت‌هایی که در پیاده‌روها و حاشیه خیابان‌ها پارک شده‌اند جمع‌آوری می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: ورود خودروها در زیرگذر حرم رضوی به پارکینگ‌ها با تغییراتی مواجه است و خودروها می‌توانند از سمت ورودی به پارکینگ‌ها وارد پارکینگ موردنظر خود شوند که سبب کاهش ترافیک زیرگذر حرم رضوی نیز می‌شود.

انتهای پیام/70018/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول