اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شنا‌ی کرمان:

استخرهای فاقد درآمدزایی محکوم به تعطیلی هستند

رئیس هیئت شنا استان کرمان گفت: استخرهایی که درآمدزا نباشند به تعطیلی محکوم هستند و اگر توان آن را ندارند باید به بخش خصوصی بروند.

استخرهای فاقد درآمدزایی محکوم به تعطیلی هستند

آرش صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در ارتباط با اقدامات انجام شده برای رده‌های سنی مختلف اظهار داشت: نخستین کار برگزاری مسابقات انتخابی برای رده‌های سنی زیر هشت سال، هشت تا 10 سال و 12 تا 14 سال بود که در هر رده و هر رشته 12 نفر و در مجموع 140 نفر انتخاب شدند که در حال تمرین هستند و تاکنون به این تعداد زیر پوشش قرار نگرفته بودند.

وی در مورد اینکه چه تعاملی با آموزش و پرورش مبنی بر اجباری شدن شنا در مقطع سوم ابتدایی دارید، گفت: سال گذشته به دلیل عدم بودجه این موضوع تقریبا تعطیل بود، اما استخر لاله آموزش و پرورش همکاری خوبی با ما دارند و برای مسابقات استخر را به طور رایگان در اختیار ما گذاشتند و در انتخاب افراد برای مسابقات نیز موفق هستند.

پلمپ شدن استخرها در صورت عدم ارائه تیم شنا در دوره قبل

صالحی تصریح کرد: در هیئت قبلی موضع‌گیری و جبهه‌گیری‌ها علیه یکدیگر زیاد بود و در جلسه‌ای که یکی از اعضای هیئت با تمام مدیران استخر داشت، این طور عنوان شد که هر استخر باید تیم بدهند در غیر این صورت پلمپ می‌شوند در حال حاضر ادبیات خود را به گونه‌ای به کار می‌بریم که تمام استخرها تیم دارند و هر سانس از هر استخر را که بخواهیم به طور رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند.

وی با اشاره به تعامل مطلوب هیئت شنای استان کرمان با سایر استخرها عنوان کرد: همکاری دوستانه به نحوی پیش رفته که هر ماه یکی از استخرها میزبان برگزاری میهمانی و جلسه برای تبادل نظر پیرامون مسائل داخلی استخر می‌شود و علاوه بر جلسات مداوم داخلی تاکنون دو بار جلساتی با هیئت‌های شنای شهرستان‌ها را برگزار کردیم.

خرید بازیکنان غیر‌بومی به دلیل حضور در لیگ برتر افتخار نیست

صالحی برای حضور تیم واترپلوی کرمان در مسابقات لیگ برتر قول 100 در‌صد داد و ابراز داشت: تیم‌های بانوان، بزرگ‌سالان و زیرگروه‌ها راه‌اندازی شده است، برای ما کاری ندارد که از این درآمد برای خرید بازیکن‌های خارج از استان و راهیابی به لیگ برتر هزینه کنیم، اما افتخار این است که افراد کرمانی در تیم حضور داشته باشند.

مسئول استخر اشکان کرمان با بیان اینکه هیئت قبلی چند‌ بار درخواست سانس‌های رایگان از ما داشتند، گفت: التماس کردن را کار پسندیده‌ای نمی‌دانم و اگر این کار برای هیئت شنا امکان‌پذیر نبود آن را کنار می‌گذاریم تا زمانی که امکانات زیرساختی فراهم شود.

پیگیری برای به حد مطلوب رساندن وضعیت شنای شهرستان‌ها

رئیس هیئت شنای استان کرمان به پیشرفت شنای شهرستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: راور با داشتن استخرهای فعال گام‌های خوبی برای توسعه شنا برداشته است‌ در شهرستان بم‌ استخر در دست هیئت فوتبال بود و تا زمانی که امکانات زیرساختی نباشد از شهرستان‌های فاقد استخر نباید توقع داشت.

وی افزود: برای بازسازی استخر شهرستان بافت به دنبال همکاری با بخش‌های خصوصی هستیم، شهربابک و جیرفت با داشتن پنج استخر در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند با این وجود بسیاری از شهرستان‌ها فاقد استخر هستند و یا مانند رفسنجان دارای استخر خوبی نیستند که برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است.

صالحی با ابراز تأسف از اینکه در تیم‌های ملی شنا تنها یک نفر از کرمان به مسابقات راه یافته است، تصریح کرد: محمد حافظی تنها فرد کرمانی اعزام شده به تیم ملی است که مدیر استخر و هیئت شنا برای جذب افراد نقش چندانی ندارند، مربیان شنا به دلیل ارتباط بیشتری که با شاگردان و والدین دارند، باید زمینه‌ساز این امر باشند تا اینکه با پایان یافتن تابستان کلاس‌های شنا هم تعطیل نشود.

وی افزود: با مربیانی که بیشترین تعداد شاگرد را دارند در تشکیل تیم و به کارگیری مربی نیز مذاکراتی انجام شده است.

برخورد جدی با استخرهایی که بالاتر از قیمت اعلام شده نرخ می‌زنند

رئیس هیئت شنای استان کرمان در ارتباط با نرخ‌ شنای استخرهای مختلف بیان داشت: برای استخرهای خالی که 12.5 و 25 متر هستند، نرخ ثابتی در نظر گرفته شده است که با اضافه شدن آیتم‌هایی مانند سونا، جکوزی، سرسره و ... برای هر کدام نیز مبلغی به نرخ پایه افزوده می‌شود که پیشنهاد نرخ را هیئت شنا می‌دهد و با تایید آن توسط تربیت بدنی تعرفه‌ها به هر استخر داده می‌شود.

وی افزود: مشکل اصلی هزینه‌های دریافت آموزش‌ها است که مربیان به طور دلخواه مبلغی را برای آموزش‌ می‌گیرند که این موضوع به تربیت بدنی انعکاس داده شده و قرار است از سوی تعزیرات با متخلفان برخورد شود.

صالحی با اعلام اینکه نرخ آموزش شنا 105 هزار تومان است، ابراز داشت: این نرخ برای 12 جلسه عادلانه است که هیچ مربی و استخری حق ندارد از این مبلغ بیشتر مطالبه کند و نرخ هر استخر بنا بر امکانات موجود آن تعیین شده است.

رئیس هیئت شنای استان کرمان در مورد نظارت و رعایت نکات بهداشتی استخرها عنوان کرد: اداره بهداشت رسیدگی خوب و مداومی به استخرها دارد و هفته‌ای حداقل دو مرتبه از استخرها بازدید دارند.

استخرهای روباز در کرمان طرفدار ندارند

وی با بیان به اینکه در کرمان استخر روباز وجود ندارد، تصریح کرد: ابتدا باید درآمدزایی باشد و بعد از آن مدیریت و تخصص که عده‌ای به این گفته انتقاد دارند که چرا درآمدزایی را در اولویت قرار می‌دهم، اگر درآمد به میزان کافی باشد، می‌توان به راحتی مدیر و نیروی متخصص گرفت.

صالحی عنوان کرد:‌ استخرهای روباز درآمدزا نیستند، زیرا با وجود استخرهای سرپوشیده کسی طالب استخرهای روباز که امکان آلودگی و بیماری‌های سرطان‌زای ناشی از آفتاب وجود دارد، نیست.

رئیس هیئت شناس استان کرمان با‌ قدردانی از زحمات مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان برای هیئت شنای استان کرمان خاطر نشان کرد: کارهای ایشان برای شنا قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: استخر بشری در دست عده‌ای بود که ربطی به شنا نداشت و با پیگیری‌های وی این استخر به هیئت شنا تعلق گرفت‌ از لحاظ مالی کاری از عهده وی ساخته نبود، اما سپردن استخر بشری با درآمدزایی ماهانه 12 میلیون تومان بیشترین کمک به هیئت شنای استان بود.

مجموعه‌ای که درآمدزا نباشد محکوم به تعطیلی است

صالحی ابراز داشت: اختصاص بودجه 235 هزار تومانی برای هیئت شنا از سوی تربیت بدنی شاید ناچیز باشد، اما رئیس هیئتی که واقعا توانایی داشته باشد، باید با مجموعه‌هایی که در دست دارد درآمدزایی کند و از لحاظ مادی به مرحله‌ای برسند تا به جذب نیروهای متخصص بپردازند، مجموعه‌ای که درآمدزا نباشد به تعطیلی محکوم است و اگر توان آن را ندارند باید به بخش خصوصی بروند.

انتهای پیام/80011/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول