اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تغییر و تحول گسترده در باشگاه نفت آبادان

نفت رنگ و بوی دسته اولی به خود گرفت/ رفته‌های بی‌وفا، آمده‌های نام آشنا

تیم صنعت نفت آبادان پس از سقوط به لیگ دسته اول، یک ترکیب متفاوت را در این آوردگاه فوتبال ایران تجربه خواهد کرد.

نفت رنگ و بوی دسته اولی به خود گرفت/ رفته‌های بی‌وفا، آمده‌های نام آشنا

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، هر 11 بازیکن تیم صنعت نفت که در لیگ برتر در ترکیب اصلی این تیم بودند این باشگاه را به مقصد تیم‌های لیگ برتری ترک کردند.

بازیکنانی که انتقادهای شدیدی را به دنبال داشتند جملگی سر از تیم‌های لیگ برتری در آوردند و صنعت نفت به قولی خالی از سکنه شد.

این تیم در این نقل و انتقالات، روح الله عرب را پس از هفت سال حضور در آبادان از دست داد، همچنین بهنام برزای مهاجم جوان و خوش آتیه این تیم پس از چهره شدن در این باشگاه، آبادان را به مقصد تیم راه آهن تهران ترک کرد.

مصطفی صبری دیگر بازیکن تیم آبادانی بود که در اوائل فصل گذشته دچار مصدومیت شدید شد و تمام فصل گذشته را از دست داد، این بازیکن راهی شیراز شد تا در کنار مربی سابق خود غلامحسین پیروانی به فوتبال خود ادامه دهد.

رضا خالقی فر، مهاجمی که فصل گذشته از بازیکنان برجسته نفت آبادان به شمار می‌رفت، و کمک شایانی را به این تیم کرد، سر از راه آهن در آورد تا شاگردی منصور ابراهیم‌زاده را در لیگ دوازدهم تجربه کند.

اما دیگر بازیکنی که برای خروج از زادگاهش لحظه شماری می‌کرد، سجاد مشکل‌پور بود که سرانجام برگه رضایت نامه خود را در دست گرفت و سر از تیم کم حاشیه سایپا در آورد، مشکل‌پور از دو سال قبل زمزمه جدایی سر داده بود و با اتمام مدت قرار داد خود آبادان را به مقصد استان البرز ترک کرد تا در روزهای سخت زرد طلایی به کار این تیم پر طرفدار نیاید.

الکسانیان، بازیکن ارمنستانی صنعت نفت که از بهترین مدافعان چند سال اخیر تیم صنعت نفت بود نیز به همراه خالقی فر و برزای راهی تیم راه آهن شد تا لوکوموتیورانان برچسب زیر مجموعه شدن تیم صنعت نفت را بر خود بزنند.

مهدی دغاغله دیگر بازیکن خوزستانی صنعت نفت بود که پس از یک سال حضور در آبادان، دوباره راهی تیم محبوب شمال شد و در تیم ملوان بندر انزلی جایی برای خود دست و پا کرد تا بدین ترتیب محبت فصل پیش هواداران انزلی چی را پاسخ داده باشد.

رسول نویدکیا، بازیکن محجوب و خوش نقش فصل پیش نفتی‌ها، سرانجام پس از سه سال حضور در آبادان، حاضر به ماندن در این تیم و حضور در لیگ دسته اول نشد و راهی تیم نفت تهران شد.

سیامک کوهنورد نیز به دیار خود بازگشت و جمع کاکوها در شیراز جمع شد، پیروانی هر آنچه را به آبادان آورده بود با خود به شیراز برده بود تا ثابت کند برخی بازیکنان پایه ثابت او در تیم‌های لیگ برتری هستند.

حسین کعبی، که در نیم فصل به نفت آبادان اضافه شد، با وجود انجام بازی‌های کم برای صنعت نفت و تقریباً بی‌ثمر بودن این خرید آبادانی‌ها در نیم فصل راهی اهواز شد و در تیم تازه وارد استقلال خوزستان پا به توپ شد.

اما حبیب دهقان، سنگربان نسبتاً مطمئن نفتی‌ها که به هر دری زد تا آبادان را ترک کند، سرانجام از تیم بی‌پول شمال سر در آورد و راهی داماش شد.

صنعت نفت در این برهه از زمان که جای خود را در لیگ برتر از دست داده، بازیکنان لیگ برتری خود را به همین بهانه از دست داد تا در ادامه شاهد یک تحول سراسری باشد.

این تیم از ابتدای حضور قاسمپور، سرمربی جدید و نام آشنای آبادانی‌ها بازیکنان زیادی را به خدمت گرفت که در بین آن‌ها نام‌های آشنایی دیده می‌شود.

محسن حمیدی، مهدی زهیوی، طالب ریکانی، حمید رضا لطف اله‌نژاد، منصور تنهایی و میثم کریمی بازیکنانی بودند که لیگ برتر را به قصد حضور در دسته اول و مشخصاً تیم نفت آبادان ترک کردند.

نفت، در این مدت فعال نشان داده و در جذب بازیکنانی چون محسن آذرباد، مجتبی شیری، حسین کوشکی، سید مرتضی غلامعلی تبار، عباس کاظمیان، مهدی نصیری، محمد قاسمی‌نژاد و جواد ضیغمی موفق بوده است.

همچنین محمد لامی‌نژاد، عباس مرداسی، علی عساکره، محمد زبیر نیک نفس و حسین بغلانی بازماندگان تیم نفت هستند که از فصل گذشته در این تیم حضور داشته و برای حضور در لیگ دسته اول با این تیم قرار داد خود را تمدید کردند.

به نظر می‌رسد مدیران صنعت نفت تمام عزم خو د را برای حضور قدرتمند در لیگ دسته اول و بازگشت سریع به لیگ برتر به کار گرفته است.

همچنین مدیران نفت از برطرف شدن مشکل مالی این باشگاه توسط وزارت نفت خبر داده‌اند و امیدوارند این روند به خوبی و تندی طی شد تا دوباره جایی در لیگ برتر برای خود د ست و پا کنند.

این تیم با نتایج خیره کننده‌ای (به لحاظ ضعیف بودن) که در فصل پیش به دست آورد، همه هواداران خود را آزرده خاطر کرد، باید منتظر ماند و دید که واکنش این تماشاگران خونگرم در قبال این تحول و این وعده وعیدهای مدیران نفت چه خواهد بود.

آیا آبادان باز هم به روزهای طلایی خود باز خواهد گشت؟ آیا ورزشگاه پیر تختی باز هم شاهد هلهله معروف آبادانی‌ها خواهد بود.

اما نگرانی که در دل اهالی فوتبال در آبادان وجود دارد احتمال تغییر مجدد هیئت مدیره تازه کار این باشگاه است، فوتبال دوستان آبادانی همچنان نگران هستند که مبادا اشتباهات فصل گذشته توسط مردان نفت تکرار شود و ضربه‌ای به مراتب مهلک‌تر به پیکره تیم صنعت نفت و هواداران این تیم وارد شود.

به یاد داشته باشیم که این بار اگر قلب آبادان شکست بخورد دیگر مهیا کردن آن کار آسانی نخواهد بود و مرهم گذاشتن بر تن نحیف یک خیل عظیم به هیچ عنوان حتی به زبان هم ساده نخواهد بود.

از تصمیمات اشتباه باید صرف نظر کرد و حاشیه‌ها را از این تیم دور باید کرد، نباید اجازه دخالت را به هر فرد و نافردی داد و تنها سیاست باشگاه برای حضور قدرتمند در لیگ دسته اول و صعود به لیگ برتر باید که دنبال کرد. 

انتهای پیام/72013/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول