اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمک به بازسازی ایوان طلای حرم علوی

اهدای 90 خشت طلا توسط هندیجانی‌ها‌

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات هندیجان از اهدای 90 خشت طلا برای بازسازی ایوان طلای حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نجف اشرف توسط مردم این شهرستان خبر داد.

اهدای 90 خشت طلا توسط هندیجانی‌ها‌

جواد شیرعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: به منظور بازسازی ایوان طلای حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نجف اشرف مردم هندیجان تاکنون 90 خشت طلا را اهدا کردند.

وی افزود: سهم هندیجان برای بازسازی ایوان طلای حرم علوی 109 خشت طلا است که تاکنون بیش از 90 خشت آن توسط مردم ولایتمدار پرداخت شده است.

*اعطای وام یک میلیون تومانی

این مقام مسئول اضافه کرد: این 90 خشت به صورت نقدی و یا اقساط توسط مردم مومن و دوستدار ولایت هندیجان اهدا شده است.

وی اضافه کرد: همشهریانی که می‌خواهند هزینه یک یا چند خشت را به صورت اقساط بپردازند می‌توانند با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات هندیجان این کار را انجام دهند.

به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات هندیجان، شهروندان عزیز می‌توانند برای دریافت وام یک میلیون تومانی از بانک قرض الحسنه رسالت، در بازسازی ایوان طلای حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نجف اشرف مشارکت کنند.

*برپایی محفل انس با قرآن

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک مردم هندیجان 19 خشت باقی مانده را نیز اهدا کنند تا برگ زرین دیگری بر افتخارات آنان افزوده شود.

شیرعلی در ادامه به بیان برخی برنامه‌های اجرا شده در ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: به مناسبت فرا رسیدن ماه بهار قرآن، محفل انس با قرآن در شب چهارم این ماه شریف، با حضور جمع کثیری از اهالی مؤمن و ولایتمدار هندیجان در مسجد حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

*استقبال جوانان از محفل انس با قرآن

وی اضافه کرد: این محفل نورانی با همت ستاد باز سازی عتبات عالیات شهرستان هندیجان و تعدادی از هیات‌های مذهبی و پایگاه مقاومت بسیج حضرت سکینه (ع) انجام شد که مورد استقبال شهروندان به ویژه جوانان قرار گرفت.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات هندیجان سپس به بیان جزئیات برگزاری محفل انس با قرآن پرداخت و تصریح کرد: این مراسم با حرکت کاروان از مسجد حضرت ولی عصر (عج) شروع شد.

*اهدای سند افتخار

وی خاطرنشان کرد: مراسم زیر لوای پرچم‌های متبرک مولا علی (ع) و قمر بنی هاشم (ع) با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سمت مسجد امام رضا (ع) ادامه یافت و سپس محفل انس با قرآن در آن مکان مقدس برگزار شد که تا پاسی از شب ادامه داشت.

شیرعلی یادآور شد: در پایان مراسم به هشت نفر از کسانی که هزینه بازسازی خشت طلای ایوان علوی را تقبل کردند سند افتخار اهدا شد.

*تبرک جستن از پرچم حرم حضرت مولا علی (ع)

وی از برگزاری نمایشگاه قطعه‌ای از بهشت در هندیجان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه نورانی، پرچم متبرک حرم حضرت مولا علی (ع) به نمایش گذاشته شد و مردم ولایت مدار از آن تبرک جستند.

به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات هندیجان، در نمایشگاه قطعه‌ای از بهشت، بیرق سرخ حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز به نمایش درآمد.

انتهای پیام/72010/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول