اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زائرانی از فرسنگ‌ها راه دورتر

عطر حرم رضوی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

از همان روز گشایش نمایشگاه، مثل هر سال، غرفه آستان قدس رضوی پذیرای مخاطبان از قشرهای مختلف و گروه‌های سنی گوناگون شده است.

عطر حرم رضوی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، عاشقان زیادی به محض مشاهده تصاویر حرم مطهر امام رضا(ع) و نام آستان قدس رضوی وارد غرفه شده و دقایقی را در این‌جا می‌گذرانند. قرآن‌های منسوب به دست‌خط ائمه‌ی اطهار(ع) در ورودی غرفه بسیار مورد توجه مخاطبان است.

عده‌ای نیز با مشاهده‌ تصاویر حرم مطهر و مستندهای تهیه شده توسط اداره‌کل روابط عمومی آستان قدس رضوی، ناخودآگاه دست به سینه گذاشته و گویی خود را در حرم حس می‌کنند.

خانم جوانی مقابل غرفه با دیدن مستند «زائران بهار» از صفحه نمایش غرفه، اشک می‌ریزد و دقایقی بدون توجه به اطراف به گریه و مناجات خود ادامه می‌دهد و هنگام ترک غرفه، باز با چشمانی گریان به مسئولان غرفه التماس دعا می‌گوید.

هدایای تبلیغی که برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده نیز بازار گرمی دارد، بسیاری از مخاطبان که بعضی نیز سال‌های گذشته از غرفه آستان قدس دیدن کرده‌اند، جویای اقلام اهدایی آستان قدس رضوی هستند؛ پوستر گنبد و گلدسته و پوستر ضریح عاشقان زیادی را به سمت غرفه می‌کشاند.

نوجوانی مشتاقانه چندین‌بار در روزهای متوالی به غرفه مراجعه می‌کند تا از اقلام جدید دریافت کند؛ می‌گوید هر سال به دیدن غرفه می‌آیم و از پوسترها و هدایا برای منزل و اقوام می‌برم.

پدر پیری می‌گوید از سال گذشته به فرزندان خود قول دادم پوستر گنبد و گلدسته حضرت رضا(ع) را از غرفه آستان قدس برایشان تهیه کنم تا در خانه خود نصب کنند.

دیگر هدایا نیز علاقه‌مندان فراوانی دارد. کتب راهنمای جامع اماکن متبرکه به دو زبان فارسی و انگلیسی (برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی) و خانه وحی و مجموعه کتب بوی بهشت مخاطبان خاص خود را دارد.

نرم‌افزار زیارت مجازی نیز همچون همیشه مورد اقبال بازدیدکنندگان است و کتابچه جدید شرح اشتیاق بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته و می‌توان گفت به عنوان هدیه‌ای درخور، عموم مخاطبان غرفه را تغذیه معنوی می کند. پلاک سینه و عطر نیز از دیگر هدایا و اقلامی است که به مهمانان غرفه آستان قدس رضوی اهدا می‌شود.

در کنار این موارد، معرفی تعدادی از آثار و تولیدات قرآنی مؤسسات مختلف آستان قدس رضوی نیز قسمتی از غرفه را به خود اختصاص می‌دهد.

استقبال از غرفه به حدی است که حتی در لحظات اذان و افطار نیز مخاطبان قابل توجهی به غرفه مراجعه می‌کنند.

گفت و گو با مخاطبان در خصوص حرم مطهر امام رضا(ع) و فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی بسیار شنیدنی است و قسمت دل نوشته‌ها و انتقادات و پیشنهادات غرفه نیز مورد توجه عده کثیری قرار گرفته است.

عده‌ای از کوچک شدن فضای غرفه نسبت به سال‌های گذشته و نیز قرار گرفتن فضای غرفه در قسمت انتهایی نمایشگاه اظهار ناراحتی می‌کنند؛ عده‌ای نیز درخواست دارند هدایای متبرک حرم مطهر حضرت رضا(ع) همچون نمک و نبات متبرک و گل‌های ضریح مطهر در غرفه توزیع شود.

یکی از بازدیدکنندگان نوشته است: غرفه آستان قدس رضوی، موجب برکت و تبرک نمایشگاه بین‌المللی قرآن است.

دیگری نوشته است: هر سال در نمایشگاه قرآن، از طریق غرفه آستان قدس زائر حرم امام رضا(ع) می‌شویم.

انتهای پیام/70002/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول