اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

افزایش 11 درصدی تعداد مستمری‌بگیران در قزوین

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: امسال تعداد مستمری‌بگیران استان قزوین نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش یافت.

افزایش 11 درصدی تعداد مستمری‌بگیران در قزوین

علیرضا محسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه اداره کل تأمین اجتماعی استان قزوین دارای شش شعبه اصلی، پنج شعبه اقماری و دو شعبه کارگزاری است، اظهار داشت: این شعبه‌ها خدمات مختلف بیمه را به افراد زیر پوشش این اداره کل ارائه می‌دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: بیمارستان 256 تختخوابی در قزوین و 96 تختخوابی در تاکستان و هشت درمانگاه اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین خدمات درمانی را به صورت مستقیم به بیمه‌شدگان ارایه می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: این اداره کل با انعقاد قرارداد با برخی مراکز درمانی نیز خدمات غیر مستقیم درمانی را به بیمه شدگان ارایه می‌دهد.

محسنی با اشاره به اینکه اداره کل تأمین اجتماعی استان قزوین تا پایان اردیبهشت ماه سال گذشته 424 هزار و 468 فقره دفترچه درمانی برای بیمه‌شدگان صادر کرده، ابراز داشت: این آمار در مدت مشابه سال جاری با افزایش 12 درصدی به 474 هزار و 429 فقره دفترچه رسیده که این بیانگر ارتقای ارایه خدمات این اداره کل به تعداد بیشتری از جمعیت این استان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین یادآور شد: تعداد کارگاه‌های فعال بیمه پرداز استان قزوین تا پایان اردیبهشت ماه سال گذشته 14 هزار و 902 فقره بوده که این آمار در مدت مشابه سال جاری به 14 هزار و 811 فقره کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مستمری‌بگیران استان قزوین در اردیبهشت سال گذشته 44 هزار و 701 نفر بودند، عنوان کرد: این تعداد در مدت مشابه سال جاری با رشد 11 درصدی به 49 هزار 614 نفر رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین به بازنشستگان، کارافتادگان و بازماندگان خانواده‌ها مستمری ماهانه پرداخت می‌کند، ادامه داد: افزایش تعداد آنان درآمدهای این اداره کل را با چالش مواجه می‌کند که برای رفع این مشکل باید با تدبیر و سیاست‌گذاری‌های مناسب مسئولان مربوط اقدامات لازم صورت گیرد.

محسنی با اشاره به اینکه در سال 88 درآمدهای اداره کل تامین اجتماعی کاهش یافت، اضافه کرد: این اداره کل با سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در شرکت‌ها مشکل را برطرف کرده و اکنون 80 درصد درآمد حاصله به پرداخت حقوق بازنشستگان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجب کاهش درآمد اداره کل تأمین اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: با رونق و ارتقای تولید شرکت‌های اقتصادی می‌توان درآمدهای این اداره کل را افزایش و مشکلات آن را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه مطالبات تأمین اجتماعی از دولت در سال 90 مبلغ 35 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: سهم استان قزوین از این مطالبات 160 میلیارد تومان بوده که با اجرای جرایم بخشودگی کارفرما 40 میلیارد تومان وصول شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: اکنون مسئولان مربوط این اداره کل اقدامات لازم را برای وصول بقیه مطالبات انجام می‌دهند.

800 هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه می‌شوند

این مسئول با بیان اینکه بیمه کردن کارگران ساختمانی در سال 89 تصویب شده است، اذعان داشت: طبق این قانون باید در مدت چهار سال 800 هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه شوند.

محسنی متذکر شد: هر سال 200 هزار نفر از کارگران ساختمانی در کشور بیمه می‌شوند.

وی در پایان گفت: در استان قزوین نیز باید در این مدت چهار سال 20 هزار نفر بیمه شوند که اکنون بیش از 15 هزار نفر بیمه شدند.

انتهای پیام/77009/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول