اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام پزشکی خراسان‌رضوی:

سرانه درمان باید در دولت جدید افزایش یابد

رئیس نظام پزشکی خراسان‌رضوی با انتقاد از سرانه پائین درمان گفت: افزایش سرانه درمانی باید یکی از اولویت‌های دولت جدید باشد.

سرانه درمان باید در دولت جدید افزایش یابد

مصطفی محرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر سهم بخش بهداشت و درمان در بودجه کشور بسیار ناچیز است و باید این میزان افزایش پیدا کند.

محرابی گفت: سهم بخش سلامت در بودجه کل کشور در حال حاضر در حدود 5.5 درصد است، در حالی که در کشورهای پیشرفته این رقم، 10، 12 و حتی در برخی از کشورها تا 15 درصد است و این مسئله نمایانگر این است که آنها برای بخش درمان و سلامت خود اهمیت زیادی قائل هستند.

رئیس نظام پزشکی خراسان‌رضوی افزود: آموزش، سلامت و امنیت سه مقوله‌ای هستند که در بیشتر برنامه‌ریزی‌های کشورهای پیشرفته در اولویت قرار می‌گیرند، اما در کشور ما تا حدودی در مورد مقوله سلامت غفلت شده است.

محرابی بیان کرد: سرانه درمان ایران در میان کشورهای منطقه بسیار پائین است و افزایش میزان آن باید یکی از اولویت‌های اصلی وزیر بهداشت و درمان دولت منتخب باشد.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت بودجه یادآور شد: علاوه بر اینکه بودجه اختصاص یافته ناچیز است، در مدیریت بودجه نیز دچار اشکال هستیم.

محرابی ادامه داد: بخش‌نامه‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در بخش بهداشت و درمان، نباید عجولانه و متعدد باشد، بلکه باید با تأمل بیشتری در زمینه این تصمیمات اقدام شود.

انتهای پیام/70002/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول