اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب 3 کمیته صورت می‌گیرد

تغییر ساختار طرح تحول اجتماعی در قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه طرح تحول اجتماعی در استان قزوین در قالب سه کمیته ساماندهی می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی در ترکیب کمیته‌های سه‌گانه این طرح بر اساس وظایف ذاتی خود قرار گرفته‌اند.

تغییر ساختار طرح تحول اجتماعی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن کاشی در جلسه کارگروه امور فرهنگی و اجتماعی استان قزوین که بعد از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وزارت کشور در قالب طرح تحول اجتماعی هفت محور را با این رویکرد تعریف کرد که اگر به این هفت محور توجه و رسیدگی شود، معضلات اجتماعی موجود برطرف می شود.

وی افزود: کمیته کاهش آسیب‌های اخلاقی از طریق آموزه‌های دینی، ارتقای امنیت اجتماعی، کاهش مطلوب اعتیاد و مواد مخدر، انضباط اجتماعی و ترویج قانون گرایی، تقویت همبستگی، ارتقای نشاط اجتماعی و رضایت عمومی و تحکیم بنیان خانواده هفت کمیته ذیل کارگروه هستند.

این مسئول با بیان اینکه برخی از محورهایی که در این کمیته‌های هفت گانه مد نظر قرار گرفته تناسب زیادی با موضوعات و مشکلات موجود در استان قزوین ندارد، گفت: بر این اساس در تعداد کمیته‌ها، عناوین، ساختار و شرح وظایف آنها با این رویکرد که هیچ یک از این محورهای هفت گانه مورد غفلت واقع نشوند، تغییراتی ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به اینکه این ابلاغیه به صورت کشوری بوده است، بیان کرد: بر این اساس در برخی از کمیته‌ها اولویت‌ها و ضروریات هر استانی به صورت مشخص در آن در نظر گرفته نشده است و چه بسا محورهایی که مطرح شده تناسب زیادی با واقعیت موجود در استان قزوین نداشته باشد.

کاشی با اشاره به مهم‌ترین ایرادات وارده بر این تقسیم‌بندی گفت: تعدد کمیته‌ها، محدود شدن کمیته‌ها به عنوان‌های مشخص، ضعف در بدنه ساختاری که کمیته‌ها باید فعالیت کنند، عدم تشکیل به موقع جلسات کمیته‌ها، واگذاری اختیار کار دفتر امور اجتماعی استانداری به دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک کار فرعی از مهم‌ترین ایرادات وارده به ساختار کمیته‌های هفت گانه است.

وی افزود: یکی از ایراداتی که به تقسیم‌بندی کمیته‌های هفت گانه وارد می‌شود این است که عنوان کمیته موجب محدود شدن فعالیت‌های برخی از کمیته‌ها می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: به عنوان نمونه وقتی در مورد کمیته نشاط اجتماعی بحث می‌شود این تصور ایجاد می‌شود که فقط باید در زمینه نشاط اجتماعی فعالیت کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به آسیب‌های وارده بر این تقسیم‌بندی بیان کرد: بر اساس تقسیم‌بندی کمیته‌های هفت گانه که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در چند کمیته به صورت هم‌زمان حضور پیدا کنند.

کاشی افزود: با توجه به اینکه برخی از جلسات این کمیته‌ها ممکن بود به صورت همزمان برگزار شود امکان حضور این مدیران وجود نداشت و این موضع موجب می‌شد که یا مدیران در جلسه حضور پیدا نکنند و یا معاون آنها اقدام به برگزاری جلسه کند.

وی عنوان کرد: تمام این موارد موجب می‌شود که دستور کارها و مصوبات ضعیفی را در برخی از جلساتی که تشکیل می‌شود، شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: کمیته‌ها نقش بررسی و تولید محتوای جلسه کارگروه را بر عهده دارند، در حالی که در وظایف کلی که از سوی وزارت کشور به آنان احصا شده کار اجرایی نیز از آنان خواسته شده است.

کاشی تصریح کرد: به استثنای یکی از کمیته‌ها که کمیته ارتقای نشاط اجتماعی و رضایت عمومی است، در ترکیب سایر کمیته‌ها از حضور صاحب نظران و متخصصان نامی ذکر نشده است.

وی گفت: بنابر این این ساز و کار و ساختار نمی‌تواند پاسخگوی مأموریت سوم دفتر امور اجتماعی استانداری که بحث، بررسی و ارائه طرح‌های جامع و مدون برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی است، باشد.

این مسئول عنوان کرد: برای رفع مشکلات وارده بر این تقسیم‌بندی ابلاغ شده، پیشنهاد شد که با رعایت الزامات و تکالیفی که وزارت کشور درخواست کرده و رعایت شرایط استانی این هفت کمیته در قالب سه کمیته تخصصی امور دینی، امور اجتماعی و امور فرهنگی در استان قزوین تشکیل شده که ریاست تمام کمیته‌ها بر عهده دفتر امور اجتماعی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین نیز در تأیید حوزه تقسیم بندی و ساختار کمیته‌های سه گانه طرح تحول اجتماعی استان گفت: تغییراتی که دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین در ساختار کمیته‌های طرح تحول اجتماعی ایجاد کرده بر اساس شرایط و اولویت‌های استان قزوین بوده و هیچ یک از محورهای کمیته‌های هفت‌گانه حذف نشده است.

ابوالفضل طاهرخانی افزود: تا زمانی که کار کارشناسی بیشتری روی این ادغام و تغییر ساختار انجام نشده است ساختار جدید به دستگاه‌های اجرای ابلاغ نمی‌شود.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول