اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور امسال

4 هزار خانوار مددجو جشن خودکفایی می‌گیرند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان از برگزاری جشن خودکفایی برای 4 هزار خانوار مددجو خبر داد و گفت: این جشن در شهریور ماه برگزار می‌شود.

4 هزار خانوار مددجو جشن خودکفایی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، قاسم یارمحمدی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد شهرستان نهاوند اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان از مهمترین برنامه‌های پیش‌ روی مسئولان این نهاد است.

وی ارتقای شأن و جایگاه اجتماعی خانواده‌های کمیته امداد را از مزایای ایجاد اشتغال مددجویان دانست و گفت: طی دو سال اخیر برای بیش از یک‌هزار نفر از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در سطح استان اشتغال پایدار ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان با اشاره به تأثیر اشتغال مددجویان در کاهش نرخ بیکاری تصریح کرد: بیش از 10 هزار شغل در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد شده که این میزان در سال 90، بیش از 14 هزار شغل بوده است.

وی با اشاره به تلاش برای خودکفا کردن خانواده‌های زیر پوشش گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده امسال باید برای 10 هزار نفر شغل ایجاد شود.

یارمحمدی ایجاد اشتغال را رمز خودکفایی در کمیته امداد خواند و گفت: به هر میزان که اشتغال ایجاد شود، مددجویان ما خودکفا می‌شوند.

وی بیشترین فعالیت مددجویان را در بخش‌های کشاورزی، دامداری، خرید ادوات کشاورزی و ماشین‌آلات، مشاغل خانگی، زنبورداری، شیلات، خیاطی و ایجاد فروشگاه‌های ورزشی و لوازم کامپیوتر عنوان کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان با تأکید بر ارائه تسهیلات متناسب با تعداد طرح‌های اشتغال گفت: بازرسان کمیته امداد در طول سال به روند طرح‌های اشتغالزایی نظارت می‌کنند تا تسهیلات اعطایی در خارج از مسیر هزینه نشود.

وی ‌شهرستان نهاوند را در ایجاد شغل برای مددجویان پیشگام دانست و افزود: این موفقیت با ایجاد بیش از یک‌هزار و 40 شغل در سال گذشته به دست آمده و تا شهریور امسال نیز 500 مددجوی دیگر در بخش‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند.

وی کمیته امداد را یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) خواند و خاطرنشان کرد: این نهاد با ارائه خدمات مطلوب و مناسب در راستای فقرزدایی و افزایش روحیه نشاط و خودباوری در بین مددجویان موفقیت‌های چشمگیری را به‌‌ دست آورده است.

انتهای پیام/89016/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول