اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره):

امام حسن (ع) الگوی شایسته اخلاق اسلامی است

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه رمضان ماه اخلاق است، گفت: اخلاق امام حسن (ع) الگوی اخلاق اسلامی است.

امام حسن (ع) الگوی شایسته اخلاق اسلامی است

حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) به بیان الگوهای اخلاقی در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: رمضان ماه اخلاق بوده و خداوند الگوهای شایسته‌ای را برای مردم گذاشته است.

وی ادامه داد: یکی از الگوهای اخلاقی که در ماه رمضان می‌توان از آن یاد کرد میلاد امام حسن مجتبی (ع) بوده که به ایشان در بین مردم «کریم اهل بیت (ع)» لقب داده شده است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به بیان معنی «کریم» پرداخت و تصریح کرد: مردم جامعه هر یک دارای شخصیتی هستند؛ برخی اشخاص اخلاق تلافی‌جویانه دارند و نسبت به بدی که از دیگران می‌بینند به همان اندازه تلافی می‌کنند و برخی دیگر در مقابل بدی دیگران گذشت دارند ولی برخی دیگر رفتاری کریمانه دارند نه تنها از بدی دیگران گذشت می‌کنند بلکه با آنان مهربانی کرده و با نیکی پاسخ ایشان را می‌دهند.

وی افزود: همه روایات نشان‌دهنده رفتار کریمانه امام حسن مجتبی (ع) بین مردم بوده است و در تمام مواردی که بدی از دیگران مشاهده می‌کردند با عطوفت و مهربانی پاسخ می‌دادند.

حسینی با بیان داستانی از این امام بزرگوار تصریح کرد: روزی شخصی وارد مدینه شد و ناشناخته به امام حسن (ع) توهین کرد ولی امام نه تنها به روی این شخص نیاوردند بلکه وی را برای صرف غذا به منزل خویش دعوت کردند.

وی افزود: مردم که رفتار امام حسن (ع) را اینگونه می‌دیدند نه تنها نسبت به کریمانه بودن رفتار ایشان لب به اعتراف می‌گشودند بلکه نسبت به ولایت ایشان نیز ایمان می‌آوردند.

معاون آموزش مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) به تبیین دلایل صلح امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: ائمه معصومین همواره هدایت امت اسلامی را بر عهده داشتند و به تبع امت اسلامی نیز باید از ائمه (ع) حمایت می‌کردند ولی در جایی که حمایت امت از امام صورت نمی‌گرفت مسائلی مانند خانه‌نشینی امیرالمؤمنین (ع) و صلح امام حسن (ع) به وجود می‌آمد.

وی با اشاره به اقدامات امام حسن مجتبی (ع) در مقابله با جریانات انحرافی تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) نیز مانند سایر ائمه (ع) برای مقابله با فتنه و جریانات انحرافی به اقدامات فرهنگی دست می‌زدند.

انتهای پیام/78005/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول