اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مؤسسه دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه:

امام حسن(ع) با پذیرش صلح زمینه وحدت مسلمانان را ایجاد کرد

مسئول مؤسسه دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه گفت: امام حسن(ع) با پذیرش صلح اهداف مشترک در زمینه وحدت بین مسلمانان را تقویت کرد.

امام حسن(ع) با پذیرش صلح زمینه وحدت مسلمانان را ایجاد کرد

حجت‌الاسلام محمدمهدی فقیه بحرالعلوم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: معاویه در حقیقت با خلیفه مسلمین صلح کرد و به طور علنی صلح با امام حسن(ع) را پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: معاویه در اقدامات خود عزت مسلمین را هدف گرفت و در حقیقت در بین فرماندهان ارشد سپاه امام نفوذ کرد و در این شرایط امام ناچار به صلح شد و این صلح موفقیت‌آمیز بود.

مسئول مؤسسه دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) دو نوع صحابه داشت گفت: برخی از صحابه طرفدار پیشوای دوم شیعیان بودند و برخی از آنها بصیرت کافی نداشتند و از اسلام بهره نبرده بودند و منافع شخصی خود را بر اسلام ترجیح می‌دادند.

وی عنوان داشت: امام حسن(ع) با توجه به وضعیتی که در جامعه اسلامی و مناطق زیر سیطره امام ایجاد شده بود، ناچار به صلح شد.

فقیه بحرالعلوم وحدت بین مسلمانان را از جمله مزایای صلح امام حسن(ع) ذکر کرد و افزود: این امام بزرگوار با پذیرش صلح اهداف مشترک بین مسلمانان را تقویت کرد و در نتیجه زمینه سازش بین مسلمانان فراهم شد.

وی یادآور شد: مسلمانان با پذیرش صلح توانستند راحتی و آرامش را تجربه کنند و در حقیقت صلح این امام بزرگوار از بهانه‌تراشی مخالفان جلوگیری کرد تا شیعیان با آگاهی بیشتر در میدان حاضر شوند.

انتهای پیام/78003/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول