اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت ادامه روند گرما

خطر قطعی آب در کاشان حتمی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: در صورت ادامه روند افزایش گرما و افزایش مصرف آب، خطر قطعی آب در کاشان حتمی است.

خطر قطعی آب در کاشان حتمی است

محمدرضا اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان تولید روزانه آب شرب را یک‌هزار و 150 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر همه چاه‌های آب کاشان و آران و بیدگل با حداکثر ظرفیت در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

وی، اولویت نخست آبفای کاشان در تابستان پیش رو را تأمین آب شرب مشترکین خانگی ذکر و عنوان کرد: بر این اساس برای جلوگیری از قطع آب مشترکین خانگی، علاوه بر تنظیم خروجی فشارشکن‌ها و تعدیل در مصرف آب در برخی از مناطق اقدام به محدود کردن مصارف صنعتی و فضای سبز شهری شده است.

به گفته وی، 2.5 تا 3 درصد از آب شهری در بخش فضای سبز شهرستان مصرف می‌شود و بقیه آن از طریق چاه‌های آب در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کاشان یادآور شد: علاوه بر محدودیت میزان آب مصرفی در فضای سبز شهری توسط آبفای کاشان، درصدی از آب فضای سبز شهری قطع و درصدی نیز به طوری محدود شده است که امکان برداشت بیش از ظرفیت تعیین شده را نداشته باشند.

اسدی تأکید کرد: با اجرای مدیریت مصرف، قطع آب بخش صنعت، فضای سبز و کاهش فشار آب از قطعی 100 درصدی آب شرب مشترکین خانگی منطقه کاشان جلوگیری شده است.

وی، همچنین ارسال پیامک‌های کوتاه و اعلام وضعیت بحرانی آب به مشترکین را در کاهش مصرف مؤثر دانست و گفت: انتظار می‌رود روند صرفه‌جویی مشترکین خانگی آب تا پایان تابستان و عبور از بحران گرمای این فصل همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته وی، با افزایش هر درجه گرمای هوا و افزایش مصرف به همان میزان آسیب‌پذیری منابع آب شهرستان افزایش می‌یابد.

این مسئول، با اشاره به اینکه 80 درصد تأمین منابع آب کاشان از طریق چاه‌های آب صورت می‌گیرد ابراز داشت: هر یک از چاه‌های آب دارای یک الکتروپمپ است که با افزایش مصرف آب و دمای گرما می‌سوزد و از مدار خارج می‌شود.

اسدی متذکر شد: طی چهار روز گذشته به طور متوسط، روزانه یک الکتروپمپ سوخته است که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان آبفای کاشان بلافاصله تعویض شده تا خللی در روند تأمین آب شرب مشترکین مشاهده نشود.

وی، هزینه هر الکتروپمپ را بین 5 تا 30 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: برای تعویض این چهار الکتروپمپ بالغ بر 60 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/2406/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول