اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی لاریجانی در کاشان:

حزب‌الله لبنان ثمره مکتب مهدوی است / خاورمیانه هیچ‌گاه مرکب راهوار رژیم ‌‌صهیونیستی نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترکیب و سیمای خاورمیانه بر بال مجاهدان فی سبیل‌الله در حال تغییر است گفت: خاورمیانه هیچ‌گاه مرکب راهواری برای اسرائیل نخواهد شد.

حزب‌الله لبنان ثمره مکتب مهدوی است / خاورمیانه هیچ‌گاه مرکب راهوار رژیم ‌‌صهیونیستی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی لاریجانی یکشنبه شب در جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) در مصلی بزرگ بقیةالله‌الاعظم شهرستان کاشان با تبریک ولادت امام زمان (عج) اظهار داشت: امشب شبی است که امید و آینده مسلمانان روشن می‌شود و اسلام به عنوان مکتب ولایی تکوینی مسیر خود را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به روایات زیادی که در زمینه ظهور وجود دارد افزود: این تعداد روایات اهمیت مسئله ظهور را بیشتر آشکار می‌سازد چراکه وجود امام زمان(عج) سراسر لطف و رهبری ایشان لطفی دیگر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اذعان بر این که منشأ تأخیر در ظهور آن حضرت از ناحیه ما است حضور آن امام معصوم را به خورشید در پس ابر تشبیه و خاطرنشان کرد: حضور آن حضرت دائمی و همیشگی است و لطف‌ و عنایت ایشان مستمر است اما این که چرا او را درک نمی‌کنیم به واسطه عدم آمادگی و شناخت ما نسبت به وجود پربرکت‌شان است به این معنا کسی که بستر معرفتی‌ کاملی داشته باشد، به طور یقین حضور ایشان را در می‌یابد.

به گفته وی، اگر حضرت مهدی(عج) از ما دور است، به واسطه رفتار خودمان بوده است و به خاطر آن است که مودت حقیقی و واقعی را نسبت به ایشان در عمل انجام نداده‌ایم لذا این تاخیر به خاطر کراهت‌های انسان‌ها بوده که  توفیق دیدار حاصل نشده است.

لاریجانی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم پیرو و منتظر حقیقی حضرت مهدی(عج) باشیم باید شیوه‌ و مسیری که دوستی و مودت اهل بیت(ع) را افزایش می‌دهد در پیش گیریم. 

مسئول قوه مقننه کشور با اشاره به تجربه حکومت علوی مولای متقیان و رخ دادن جنگ‌های خوارج با آن حضرت به علت نگرانی از عدل ایشان گفت: مقام معظم رهبری در شرایط فعلی بر عدالت به عنوان یک مبنای دینی تأکید ویژه‌ای دارند چراکه پایداری جامعه اسلامی بدون عدالت ممکن نیست و حکومتی لغزنده محسوب می‌شود.به عبارت دیگر عدالت پیوندها و روابط میان ارکان یک جامعه را مستحکم‌تر و پایدارتر می‌کند.

وی در ادامه با بیان این که سرافرازی امروز ایران اسلامی به خاطر این است که مردم تشخیص دادند باید از ولایت تبعیت کنند گفت: بسیاری از مشکلات امروز کشورهای اسلامی به دلیل نداشتن ولایت و رهبری است.

وی، راه صحیح شناخت اسلام را توجه به حوزه‌ها و فقها دانست و افزود: بسیاری از انحرافات به وجود آمده امروز به دلیل دوری از ولایت و رهبری است چنانکه اسلام واقعی کنونی نتیجه تلاش و زحمات فقها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز اسلام‌شناسی فنی است که تنها از عهده فقها و علمای دین بر می‌آید و اگر  می‌خواهیم منتظر واقعی باشیم باید راهی را که علما و فقها رفتند ادامه داده و در این مسیر حرکت کنیم.

لاریجانی مراجعه به فقها و حوزه‌های علمیه در زمان غیبت توسط مسلمانان واقعی منتظر را یک ضرورت خواند و گفت: باید بدانیم راه همین است که در دوران غیبت امام عصر(عج)، همانگونه که خودشان فرمودند به فقها رجوع کنیم، اما در این میان برخی افراد سطحی‌نگر تصور می‌کنند نباید به غیر معصوم به کس دیگری مراجعه کرد که این یک انحراف بزرگ است.

وی سپس به ذکر نمونه‌ای از این انحراف‌ها اشاره و عنوان کرد: به موجب این انحراف‌ها گروهک‌های مختلفی نظیر فرقان که جمعی از افراد بی‌سوادی بودند که حتی قرآن را تفسیر می‌کردند پدید آمدند و در عین حال تمام تلاش‌شان این بود که فضای گرایش مارکسیستی را با ادبیات اسلامی در آمیزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید مطهری در همین راه ایستادگی و خونش را هم در این راه که مسیری صحیح بود نثار کرد  ابراز داشت: اگر می‌خواهیم از حکمت‌های مدرسه مهدوی درس بگیریم باید در زمان غیبت به فقها و علما مراجعه کنیم چرا که اسلام از این روشنفکربازی‌ها و برخی سطحی‌نگری‌ها بسیار لطمه خورده و بسیاری از انحرافات را مشاهده کرده‌ایم.

لاریجانی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم پیرو امام زمان(عج) و منتظر واقعی او باشیم باید راهی را که دوستی و محبت و مودت به اهل بیت(ع) را زیاد می‌کند ادامه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در زمره محب اهل بیت(ع) قرار گیریم باید به ولایت به تمام معنا پایبند باشیم گفت: ایرانی‌ها باید به خود ببالند که در حُب به اهل بیت(ع) زبانزد بوده‌‌اند چنان که ائمه اطهار نیز به این امر اشاره دارند که ایرانیان در حُبِّ به خاندان عصمت و طهارت ممتاز هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اذعان بر این که نقطه قوت حرکتی که امروز در دنیای اسلام به وجود آمده به خاطر تفکر مجاهدانه است بیان داشت: هر چند که عده‌ای می‌خواهند مقابل این حرکت مجاهدانه سنگ‌اندازی کنند اما اسلام در تمامی جهان در حال پیشروی و توسعه است.

لاریجانی مشکلات امروز کشورهای اسلامی را دور شدن آنان از استوانه ولایت و فقاهت قلمداد و عنوان کرد: مردم ایران اسلامی با متوسل شدن به استوانه فقاهت و پیروی و تبعیت از ولایت با پیروزی انقلاب اسلامی موجب سرافرازی این سرزمین در عالم شدند.

وی همچنین صدور انقلاب اسلامی را موجب شکل‌گیری بیداری اسلامی و زنده شدن اسلام در جهان دانست و گفت: در حالی که تمامی کشورهای عربی از وحشت اسرائیل بر خود می‌لرزند و جرأت عکس‌العملی ندارند یک گروه به ظاهر کوچک به نام حزب‌الله کمر رژیم صهیونیستی را شکست چرا که حزب‌الله از مجاهدان حقیقی تشکیل شده و این ثمره ولایت و مکتب مهدوی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این که گروه‌های تروریستی در سوریه آبروی مسلمانان را می‌برند و بلای جان مسلمانان شده‌اند تصریح کرد: پشت صحنه گروه‌های تروریستی در سوریه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که با کمک آنها هدایت و رهبری می‌شوند و امروز تبدیل به فرقه شده‌اند.

وی با اشاره به خاورمیانه جدیدی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند یادآور شد: چند روز پیش هم این موجودات موزی بین‌المللی که می‌دانند در سوریه چه جنایاتی رخ می‌دهد برای اینکه شکل خاورمیانه را تغییر بدهند  دور هم جمع شدند تا برای دفاع از حقوق بشر در سوریه یک دالان سلاح به وجود بیاورند چون آنان معتقدند اگر به ایران فشار بیاورند راه مقاومت را سد و حزب‌الله و حماس را عقیم کرده‌اند و سر جایش نشانده‌اند و با این ترفند نهضت بیداری منطقه را منحرف و خاورمیانه را خنثی کرده‌اند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترکیب و سیمای خاورمیانه بر بال مجاهدان فی سبیل‌الله در حال تغییر است تصریح کرد: خاورمیانه هیچ‌گاه مرکب راهواری برای اسرائیل نخواهد شد و این هوس سیاسی آمریکا و اسرائیل که در جنگ 33 روزه نیز با شکست آنها همراه شد بر اساس واقعیت نیست و افرادی که در کاخ‌های شیشه‌ای خاورمیانه خود نشسته و به پول گاز و نفت کشورهای منطقه اتکا کرده‌اند نمی‌توانند شرایط را به سود خود رقم بزنند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود از ملامحسن فیض کاشانی به عنوان شخصیتی برجسته، افتخاری برای  جامعه شعر و ادب و متفکرین اسلامی یاد کرد و گفت: مرحوم فیض کاشانی که از استوانه‌های تفکر اسلامی است کتابی به نام شوق مهدی از خود بر جای گذاشته که آراسته به معانی برجسته است و در این کتاب غزل‌های زیبایی را در مورد حضرت مهدی(عج) نیز می‌توان یافت.

وی افزود: ملامحسن فیض کاشانی یکی از دو داماد فیلسوف بزرگ ملاصدرای شیرازی و افتخار مردم کاشان و نابغه دهر بود بعد از اینکه به فقاهت رسید آرای فیلسوفان را آموخت اما ذره‌ای از عطش آموختن در او کم نشد و آنچه او را آرام کرد توجه به قرآن بود بنابراین هر کس بخواهد سعادت‌مند شود باید به قرآن و احادیث پناه ببرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی برخی از آثار او را به لحاظ اخلاقی و تهذیب نفس بی‌نظیر دانست و بیان داشت: علامه فیض کاشانی معتقد بود آنچه دین اسلام را کامل می‌کند و این دین مبین را به سعادت می‌رساند قرآن و حدیث است.

لاریجانی در ادامه با تأکید بر لزوم کسب علم از سوی منتظران ابراز داشت: اگر پیرو مکتب مهدوی هستیم باید کوششی مجاهدانه و خالصانه برای کسب علم و دانش داشته باشیم.

وی همچنین با قدردانی از نقش مقام معظم رهبری در پیشرفت‌های هسته‌ای و نیز موقعیت علم در کشور متذکر شد: تمامی دستاوردهای کشور مرهون مقام معظم رهبری و جایگاه بی‌بدیل ولایت مطلقه فقیه بوده و با وجود آن که در تمام دولت‌ها فراز و فرودهایی در خصوص مسائل هسته‌ای و عرصه دستاوردهای علمی تجربه کرده‌ایم اما موقعیت کنونی کشور مدیون رهنمودها و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب است.

جشن میلاد حضرت مهدی(عج) توسط نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با حضور مردم کاشان در مصلی بقیةالله‌الاعظم شهرستان کاشان همراه با مولودی‌خوانی برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ج40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول