اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان خراسان‌رضوی خبر داد

حضور فعال 108 گروه در نخستین جشنواره پرده‌خوانی رضوی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان خراسان‌رضوی گفت: در نخستین جشنواره پرده‌خوانی رضوی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود 108 گروه از سراسر کشور شرکت کرده‌اند.

حضور فعال 108 گروه در نخستین جشنواره پرده‌خوانی رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، راضیه بابا‌خانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نخستین جشنواره پرده‌خوانی رضوی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود 108 گروه از سراسر کشور شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این جشنواره برای نخستین بار در کشور درحوزه کودک و نوجوان با مضمون و محتوای رضوی و در چارچوب برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) توسط کانون خراسان‌رضوی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره پرده‌خوانی ادامه داد: در بخش رقابتی دو سطح پرده‌خوانان بزرگسال مربیان و نوجوانان 12 تا 17 سال به تفکیک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در بخش غیررقابتی نیز پرده‌خوانان و نقالان بزرگسال و کودک و نوجوان نخبه به اجرا درمی‌آید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان خراسان‌رضوی گفت: امسال بنا به گزارش دبیرخانه جشنواره تاکنون 108 گروه از 17 استان کشور برای شرکت در این جشنواره ثبت‌‌نام کرده‌اند که بیشترین شرکت‌کننده‌ها از استان‌های خراسان رضوی با 49 اثر، آذربایجان غربی و اردبیل بوده است.

وی یادآور شد: از مجموع آثار رسیده 55 اثر مربوط به بخش اعضای نوجوان و 53 اثر متعلق به مربیان و بزرگسالان است و در این میان میزان مشارکت بانوان و اعضای دختر 60 و آقایان و پسران 48 اثر اعلام شده است.

بابا‌خانی در ارتباط با داوری جشنواره نیز گفت: تا عید سعید فطر داوری مرحله نخست جشنواره برگزار می‌شود و هشت گروه برگزیده در بخش رقابتی در 18 شهریور ماه همزمان با دهه کرامت در مشهد رقابت نهایی را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخش غیررقابتی نیز دو پرده خوان و نقال بزرگسال و دو پرده‌خوان و نقال کودک و نوجوان برگزیده در جشنواره به صورت جنبی اجرای وی‍ژه دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان خراسان‌رضوی تصریح کرد: همچنین نمایشگاهی از پرده‌های نقاشی شده در محل جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70003/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول