اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی معلول

مجتمع رفاهی مددجویان گلستان در ساحل خزرآباد افتتاح می‎شود

مدیرکل بهزیستی گلستان از افتتاح و بهره‎برداری مجتمع رفاهی مددجویان استان در زمین ساحلی خزرآباد ساری خبر داد و گفت: این مجتمع همزمان با روز جهانی معلول افتتاح خواهد شد.

مجتمع رفاهی مددجویان گلستان در ساحل خزرآباد افتتاح می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رقیه رحمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: مجتمع رفاهی مددجویان گلستان در خزرآباد ساری دارای دو سوئیت 90 متری است که معلولان می‎توانند از تمام خدمات این مجتمع بهره‎مند شوند.

وی با بیان اینکه تمام استان‎ها در منطقه مذکور از مجتمع رفاهی برخوردار بودند، متذکر شد: فقط گلستان از داشتن چنین مجتمعی محروم بود که این مهم برای معلولان گلستانی نیز فراهم می‎شود.

سنجش سلامت و ناتوانی معلولان گلستان با آی‎سی‎اف انجام می‎شود

مدیرکل بهزیستی گلستان از حمایت خیرین با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان در ساخت مجتمع ساحلی مذکور خبر داد و اذعان کرد: مجتمع رفاهی معلولان با اعتبارات سازمان بهزیستی ساخته نمی‎شود بلکه تمام اعتبارات آن به وسیله کمک‎های خیرین انجام می‎گیرد.

رحمانی؛ یکی از رویکردهای جدید در حوزه توانبخشی را استفاده از آی‎سی‎اف عنوان کرد و گفت: سلامت و ناتوانی معلولان گلستان با آی‎سی‎اف سنجش می‎شود.

وی تصریح کرد: از 20 روز گذشته کمیسیون معلولیت بر اساس آی‎سی‎اف در گلستان شروع به کار کرد و بر این اساس میزان معلولیت‎ها در حوزه توانبخشی با این شاخصه انجام می‎گیرد.

«معلولیت، محدویت نیست»/ امکانات معلولان باید بر اساس شأن و منزلت آنها تهیه شود

مدیرکل بهزیستی گلستان با تاکید بر اینکه «معلولیت، محدویت نیست» متذکر شد: به منظور ایجاد نشاط، خودباوری و اعتماد به نفس در معلولان جسمی و حرکتی، برنامه‎های متنوعی انجام گرفت تا آنها وارد اجتماع شوند و در قالب اردوهای زیارتی، سیاحتی و تفریحی در سال 1391 اقدامات خوبی انجام شد.

رحمانی با بیان اینکه به دلیل محدودیت در اعزام معلولان 600 نفر در سال‌جاری به مشهد مقدس اعزام شدند، ابراز داشت: یکصد معلول را نیز به مسابقات و اردوهای بابلسر و تنکابن اعزام کردیم که اعتبارات در این حوزه، شش درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه امکانات و ملزومات معلولان باید بر اساس شأن و منزلت آنها تهیه شود، متذکر شد: امکاناتی به صورت رایگان از جمله ویلچر، سمعک در حوزه توانبخشی به مددجویان ارائه می‎شود.

ارائه 26 هزار قلم امکانات حمایتی به معلولان

مدیرکل بهزیستی گلستان از ارائه خدمات توانبخشی به 542 نفر در سه ماهه چهارم سال 1391 و سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: تعداد 241 ویلچر، 60 تشک مواج، 81 سمعک، 200 عصا و واکر همچنین وسایل بهداشتی زائی و نخاعی به صورت رایگان در اختیار معلولان قرار گرفت که این امکانات در قالب 26 هزار قلم به معلولان ارائه می‎شود.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول