اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نبود بانک اطلاعات آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از نبود بانک اطلاعات آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد و گفت: مسئولان نهادها و دستگاه‌های متولی پیشگیری از آسیب‌ها نسبت به این موضوع اهتمام ورزند.

نبود بانک اطلاعات آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

 موسوی‌امجد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج به عوامل مهم در بروز آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف پرداخت و گفت: با وجود شبکه‌های مختلف علیت از جمله بیکاری، مشکلات روحی و روانی، اعتیاد و ...می‌تواند در بروز آسیب‌های مختلف نقش داشته باشند.

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: پیشگیری از آسیب‌ها بدون داشتن بانک اطلاعاتی دقیق از این آسیب‌ها و علل بروز آن در استان امکان‌پذیر نبوده و با راه‌اندازی چنین بانکی می‌تواند میزان آسیب‌ها و علت آن در سطح استان را مشخص کرد که بخشی از این امر نیازمند همکاری همه‌جانبه دیگر نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح استان است.

وی، در ادامه از پیگیری بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در راستای راه‌اندازی بانک اطلاعات آسیب‌ها در استان خبر داد و گفت: با توجه به این‌که آسیب‌ها رو به افزایش است، اگر در زمینه پیشگیری برنامه‌های مدون و مهمی اجرا نشود، درمان آن‌ها راحت نبوده و نیازمند اجرای برنامه‌های مختلفی بوده که اجرای این امر هزینه‌های زیادی را در بر دارد.

موسوی‌امجد با تاکید بر تمامی نهادها و دستگاه‌های متولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح استان اذعان کرد: هر دستگاه باید دارای بانک اطلاعات باشد، از این‌رو تمامی دستگاه‌ها باید نسبت به راه‌اندازی بانک اطلاعات آسیب‌های اجتماعی همت کنند. 

اطلاع‌رسانی ضعیف از خدمات اورژانس اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

این مسئول در ادامه حوزه امور اجتماعی را از بخش‌های مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: بخش امور اجتماعی و اورژانس اجتماعی از واحدهای مهم و حساس مدنظر مسئولان مربوطه در سازمان هستند که احساس خطر در این حوزه به نسبت بیشتر است که نیروهای صاحب‌نظر و متخصص در اورژانس اجتماعی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: افتتاح و راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در سطح شهرستان‌های استان از بروز آسیب‌ها جلوگیری می‌کند که اطلاع‌رسانی لازم در راستای برنامه‌ها و خدمات‌دهی اورژانس اجتماعی صورت نگرفته و بهزیستی به عنوان سازمان تخصصی فعالیت‌های مضاعفی را به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

انتهای پیام/82011/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول