اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان:

170 هزار کودک در طرح غربالگری سنجش بینایی معاینه می‌شوند

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: امسال در نظر داریم که 90 درصد کودکان را بینایی سنجی و 170 هزار کودک بین سن سه تا شش سال را در این طرح قرار دهیم.

170 هزار کودک در طرح غربالگری سنجش بینایی معاینه می‌شوند

مرضیه فرشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد طرح غربالگری بینایی کودکان در استان اصفهان، اظهار کرد: 170 هزار کودک بین سن سه تا شش سال شهرستان و نیز پیگیری صددرصدی موارد مشکوک ارجاع شده به بینایی سنجی در برنامه غربالگری بینایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال این طرح برای بالای 90 درصد کودکان انجام می‌شود، افزود: 80 درصد نوزادان زیر شش ماه شهرستان که شامل 60 هزار کل استان است، جزء این طرح محسوب می‌شوند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: کودکان باید تا شش سالگی و هر سال در این طرح غربالگری سنجش شوند.

وی ادامه داد: با افزایش تعداد پایگاه‌های سیار قادر هستیم که در تمام طول سال غربالگری بینایی را برای مناطقی هم که پایگاه دائمی ندارند، انجام دهیم.

فرشاد با تاکید به اینکه والدین پس از شناسایی موارد مشکوک در بینایی کودکان آن را اطلاع و پیگیری کنند، افزود: والدین تا آخرین مرحله درمان که عینک‌زدن کودک است اقدام کنند چرا که هزینه عینک و بینایی‌سنجی نیز پرداخت می‌شود.

وی در مورد غربالگری شنوایی در اصفهان گفت: در محل زایشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و نیز در مراکزی هماهنگ شده با اداره بهداشت این غربالگری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/63012/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول