اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق هم درج نام شاخه نظامی حزب‌الله در لیست تروریستی اروپا را محکوم کرد

سوریه ضمن محکوم کردن اقدام اتحادیه اروپا در درج نام شاخه نظامی حزب‌الله در لیست تروریسم، تاکید کرد این اقدام در راستای عملی کردن اهداف اسرائیل است.

دمشق هم درج نام شاخه نظامی حزب‌الله در لیست تروریستی اروپا را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المنار، دولت سوریه تصمیم اتحادیه اروپا برای قرار دادن نام حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد که هدف از این اقدام (درج نام شاخه نظامی حزب الله در لیست تروریسم) ضربه زدن به محور مقاومت در راستای خدمت به طرح‌های اسرائیل است.

دمشق در این بیانیه با محکومیت شدید اقدامات خصمانه اتحادیه اروپا علیه محور مقاومت و جهان عرب، تصریح کرد که درج نام حزب الله در لیست تروریسم در واقع عملی کردن مطالبات تل‌آویو و واشنگتن علیه مقاومتی است که دشمنان و اشغالگران را به وحشت انداخته است.

این بیانیه تاکید می‌کند که تصمیم اتحادیه اروپا برای درج نام حزب الله در لیست تروریسم تاثیری بر روحیه مقاومتی که باعث آزادی جنوب لبنان شد، ندارد.

دولت دمشق در این بیانیه می‌افزاید: حزب الله بخشی از هویت ملی لبنان است که از محبوبیت مردمی در این کشور برخوردار است و در فعالیت‌های مختلف سیاسی لبنان حضوری مثبت دارد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که دیروز کشورهای اتحادیه اروپا در اقدامی سیاسی و تحمیل شده از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از اینکه بیش از یک ماه برای متقاعد کردن کشورهای مخالف با درج نام حزب الله لبنان در لیست ترور این اتحادیه شکست خورده بود، در نهایت شاخه نظامی این حزب را در لیست ترور خود قرار داد، ‌این اقدام اتحادیه اروپا واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت که شامل استقبال آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورها و گروه‌های وابسته به محور غرب و نارضایتی و اعتراض کشورها و گروه‌های حامی مقاومت اسلامی در منطقه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول