اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری خراسان‌رضوی خبر داد

راه‌اندازی کمیته تدبیر و طرح ملی امید در خراسان‌رضوی

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: کمیته تدبیر برای کاهش جمعیت کیفری و طرح ملی امید با هدف کاهش طلاق و آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی در خراسان‌رضوی در حال اجراست.

راه‌اندازی کمیته تدبیر و طرح ملی امید در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدامیر مرتضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه طرح ملی پیشگیری از جرم در کشور در حال اجرا است.

وی افزود: طرح ملی کاهش تصادفات جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی، طرح ملی کاهش طلاق در یزد و طرح ملی امید (مهارت‌های نوین زندگی ایرانی اسلامی) در خراسان‌رضوی در حال اجرا است.

مرتضوی از همت و اهتمام دادگستری خراسان‌رضوی در مسیر خلق حماسه اقتصادی خبر داد و گفت: برای کاهش جرائم اقتصادی قضات ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های صنعت، کارآفرینان و بخش تعاون در نظر گرفته‌ایم.

وی از تشکیل شورای سیاستگذاری در حوزه ورزش خبر داد و یادآور شد: این شورا نیز با مدیریت مدیرکل امور ورزش و جوانان خراسان‌رضوی تشکیل شده در سه کمیته سلامت، تبلیغات و حل اختلاف در حوزه ورزش فعالیت می‌کند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی تصریح کرد: ساماندهی تورهای سیاحتی، گردشگری و زیارتی، ساماندهی مراکز ترک اعتیاد و هم‌چنین نظارت بر موسسات مالی و اعتباری در راس اقدامات پیشگیرانه ما به شمار می‌رود.

مرتضوی از تشکیل کمیته تدبیر در دادگستری خراسان‌رضوی یاد کرد و گفت: در سال جاری شاهد کاهش 20 درصدی ورودی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری خراسان‌رضوی بوده‌ایم.

وی اذعان کرد: رئیس قوه قضائیه کشور بخش نامه‌ای را صادر و به تمامی روسای دادگستری استان‌ها به منظور کاهش جمعیت کیفری مبنی بر تشکیل کمیته تدبیر ابلاغ کرد.

به گفته معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی این کمیته با ارائه راهکارها و پیشنهاد‌های عملیاتی در مسیر کاهش جمعیت کیفری استان اقدام می‌کند.

انتهای پیام/70023/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول