اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه خبر داد

افزایش 5 درصدی طلاق و کاهش 21 درصدی ازدواج در کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه با اشاره به روند رو به رشد آمار طلاق در چهار ماهه اول سال 92 در شهرستان گفت: مهمترین اهرم مقابله با طلاق، آموزش زوجین قبل از ازدواج و آشنایی آنها با اصول صحیح زندگی است.

افزایش 5 درصدی طلاق و کاهش 21 درصدی ازدواج در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای اجتماعی شهرستان با موضوع بررسی پدیده طلاق عصر امروز در سالن فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

ابراهیم جعفری افزایش آمار طلاق را از آسیب‌های جدی جامعه دانست و گفت: بررسی این پدیده و کاهش آمار طلاق نیازمند کار کارشناسی دقیق و ارائه برنامه مدون است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها با انفعال و بزرگ کردن کارهایی که انجام می‌دهند وظیفه اصلی خود را به فراموشی سپرده‌اند خواستار توجه جدی ادارات ذیربط در زمینه بررسی عوامل طلاق در شهرستان شد و اظهار داشت: با شناخت دقیق از آمار ازدواج، بیکاری، اعتیاد و طلاق می‌توان در راستای کنترل معضلات اجتماعی اقدام کرد.

جعفری اختلاف سلیقه بین زوجین، از بین رفتن قبح طلاق و سنت‌های کهن و فرهنگ بومی و بالا رفتن توقعات از زندگی را از عوامل ایجاد طلاق برشمرد و تصریح کرذ: طلاق در سطح شهرستان کهگیلویه رو به ازدیاد است .

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه اول سال 92 شاهد کاهش 21 درصدی نرخ ازدواج در شهرستان بودیم افزود: آمار طلاق در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 1/5 درصدی داشته است.

فرماندار کهگیلویه از 82 مورد طلاق در چهار ماهه اول سال خبر داد و اذعان داشت: در همین بازه زمانی در سال 91 تعداد 78 مورد طلاق در سطح شهرستان به ثبت رسیده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه، آموزش‌های قبل از ازدواج برای زوج‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: آموزش باید سرلوحه همه کارها قرار گیرد و در بحث ازدواج برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت آشنایی زوجین با مسائل مهم زندگی نقش بسزایی در کاهش آمار طلاق خواهد داشت.

جعفری نقش رسانه‌های گروهی در فرهنگ سازی ازدواج را اثربخش توصیف کرد و گفت: رسانه امروز در بطن زندگی مردم جاری است و در این زمینه می‌تواند به خوبی وارد عمل شود.

وی برگزاری همایش‌های اجتماعی در دانشگاه آزاد، اصلاح فرهنگ کار و ترویج و تقویت مشاغل آزاد، ترویج فرهنگ مشاوره با گسترش مراکز مشاوره در پیشگیری از بروز معضلات اجتماعی بخصوص طلاق را مؤثر خواند و ابراز داشت: اگر ازدواج‌ها بر پایه اصول صحیح بنا شود روند رو به رشد آمار طلاق نیز کنترل خواهد شد.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با اشاره به افزایش دامنه آفت طلاق در شهرستان، با انتقاد ازجای خالی فرهنگ ازدواج در محتوای کتب درسی از مقطع پایه تصریح کرد: اصول ازدواج در نظام تعلیم و تربیت به درستی لحاظ نشده است تا جاییکه در مقاطع مختلف تحصیلی در محتوای کتب به این موضوع پرداخته نشده و در مراکز عالی به عنوان درس تنظیم خانواده ارائه شده است.

آزاد خردمند عدم پایبندی به اعتقادات مذهبی را از عوامل طلاق برشمرد و ابراز داشت: وقتی مبانی اعتقادی و اصول مذهبی در زندگی زوجین نباشد تحمل سختی‌های زندگی دشوار و منجر به جدایی می‌شود.

خردمند از طلاق عاطفی زوجین به طلاق خاموش یاد کرد و گفت: در این طلاق زن و شوهر عواطف خود را از یکدیگر دریغ کرده و مجبور به تحمل یکدیگر می‌شوند که این نوع طلاق منجر به بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/82016/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول