اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

طراحی مدل‌های منطبق بر معیارهای اسلامی ضروری است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: طراحی مدل‌های منطبق بر معیارهای ایرانی و اسلامی که پاسخگوی تنوع‌طلبی بانوان نیز باشد، از ضروریات جامعه کنونی است.

طراحی مدل‌های منطبق بر معیارهای اسلامی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره بیگم سیدی در نخستین جلسه کارگروه بانوان و خانواده که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هر روز شاهد ورود مدل‌هایی در بازار هستیم که بسیاری از آنها با معیارهای ایرانی و اسلامی مطابقت ندارند.

 وی افزود: از سوی دیگر در جامعه کنونی بانوان به خصوص دختران نوجوان و جوان در انتخاب پوشش به دنبال تنوع هستند.

 این مسئول اضافه کرد: در چنین شرایطی پرداختن به موضوع طراحی مد و لباس ایرانی و اسلامی از موضوعات مهمی است که فعالیت در این عرصه از ضروریات به شمار می‌رود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: بنابراین با توجه به نیاز بانوان استان به مدل‌هایی که هم پاسخگوی تنوع‌طلبی آنان بوده و هم با معیارهای ایرانی و اسلامی مطابقت داشته باشد، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کرد تا از این طریق مدل‌هایی برای بانوان ارائه شود که با معیارهای اسلامی مطابقت داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: بنابر این نخستین کارگاه آموزشی با این محوریت در هفت دی ماه سال 91 و دومین کارگاه نیز در اردیبهشت ماه سال 92 همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) در استان قزوین برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: با توجه به استقبال خوب شرکت کنندگان در این کارگاه‌های آموزشی، سومین دوره آموزشی تخصصی طراحی مد و لباس اسلامی و ایرانی نیز در تیر ماه 92 نیز برگزار شد.

 سیدی تأکید کرد: با توجه به اینکه در ابتدای راه قرار داریم، استقبال خوبی از این کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه مد و لباس شد.

 به گفته وی حاصل طراحی‌ها و دوخت‌های طراحان شرکت کننده در این کارگاه‌های آموزشی در نخستین نمایشگاه تخصصی طراحی مد و لباس اسلامی و ایرانی که به مدت یک هفته در تیر ماه سال جاری در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد، در معرض دید عموم قرار گرفت.

 این مسئول افزود: در این نمایشگاه 45 طرح از 25 طرح مد لباس و 68 طرح مانتوی زنانه و 60 تابلوی طراحی شده در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به اینکه بازدید کنندگان نمایشگاه مد و لباس گروه‌های تخصصی فعال در این عرصه بودند، بیان کرد: بازدید کنندگان نمایشگاه که عمدتا طراحان لباس، مدیران مراکز و آموزشگاه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای بودند، استقبال خوبی از نمایشگاه کردند و از روند برپایی نمایشگاه رضایت خاطر داشتند.

 سیدی بیان کرد: تا پایان سال جاری چهار کارگاه آموزشی دیگر نیز با محوریت مد و لباس ایرانی و اسلامی در استان قزوین برگزار می‌شود که پس از برگزاری هر یک از این کارگاه‌ها یک نمایشگاه نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری قزوین برای برگزاری این چهار کارگاه 10 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته که در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی برگزاری کارگاه‌های مذکور است، قرار می‌دهد.

 این مسئول عنوان کرد: امیدواریم طراحان لباس در این دوره‌ها به مدل‌هایی بپردازند که پاسخگوی تنوع طلبی بانوان باشد.

 انتهای پیام/77010/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول