اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

تقویت پایه‌های اعتقادی خانواده گسترش حجاب را به دنبال دارد

استاد دانشگاه‌های اردبیل و کارشناس مسائل اجتماعی گفت: تقویت پایه‌های اعتقادی خانواده مهمترین عامل در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

تقویت پایه‌های اعتقادی خانواده گسترش حجاب را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین داود‌زاده صبح امروز در همایش حجاب و عفاف در شهرستان گرمی با اشاره به اهمیت حجاب در آیات قرآن کریم اظهار داشت: نگاهی به زمان نزول آیات حجاب، نشان می‌دهد که بعد از تربیت اعتقادی مسلمین و ترویج توحید در جامعه اسلامی آیات و احکام حجاب نازل شده است.

وی عنوان کرد: تقویت پایه‌های اعتقادی خانواده مهم‌ترین عامل نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به نقش والدین در گرایش فرزندان به حجاب افزود: رعایت اصول اخلاق اسلامی از سوی والدین و ارائه الگوهای رفتاری مناسب از سوی آنها، نقش مهمی در گرایش فرزندان به مساله مهم حجاب دارد.

داودزاده با تاکید بر لزوم توجه به سیره اهل بیت (ع) در تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندان ادامه داد: الگوهای تربیتی اسلام به ما می‌گوید که رفتارهای فردی و اجتماعی از جمله حجاب باید با شناخت و به صورت آگاهانه انتخاب شوند بنابراین دختران و بانوان محجبه باید از حریم حجاب و عفاف به عنوان یک اصل اعتقادی دفاع و صیانت کنند.

وی بیان داشت: در طول تاریخ ایرانیان همیشه پیش‌قراول حفظ حجاب و حرمت‌های اسلامی و انسانی بودند و هیچ پیشینه‌ای نشانگر این موضوع نیست که حجاب و عفاف در جامعه نادیده گرفته شده و یا نسبت به آن غفلت‌هایی انجام شده است.

استاد دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: به نظر می‌رسد جامعه با فضیلت ایران اسلامی ما امروز در پاسداشت این حرمت و عظمت نقش الگویی به جهان ارائه کرده است و همین الگو سبب شده تا اندیشه سالم دینی و مکتبی ما مورد غضب و برخی ناملایمتی‌هایی قرار گیرد که دامن زدن به آنها مشکلات و عواقبی را به دنبال دارد.

داودزاده خاطرنشان کرد: دشمنان سعی می‌کنند به هر نحو ممکن اصالت حجاب را به سمت پوچ‌گرایی و غیر‌واقعی بودن این رسالت عظیم سوق دهند که قطعاً‌ در این باب مشکلات و نارسایی‌های متعدد گریبانگیر خواهد بود.

وی از حجاب به عنوان یک حریم آرامش‌بخش و اصل پایدار در سلامت جامعه یاد کرد و گفت: هر چقدر اصل حجاب و عفاف به معنای واقعی مورد توجه و دقت قرار گیرد به همان نسبت جامعه به سمت سلامت واقعی سوق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/62004/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول