اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

نهادینه کردن حجاب در جامعه نیازمند اهتمام مسئولان است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: برای پیاده‌سازی عفاف و حجاب در هر مجموعه‌ای اراده جمعی از ضروریات به شمار می‌رود و نهادینه کردن حجاب در جامعه نیازمند اهتمام همه مسئولان است.

نهادینه کردن حجاب در جامعه نیازمند اهتمام مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی صفی‌خانی در جلسه امر به معروف و نهی از منکر که عصر امروز با محوریت عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه عفاف و حجاب تاکنون برنامه‌های خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین صورت گرفته است. 

وی افزود: پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه عفاف و حجاب به صورتی بوده که برخی از دانشگاه‌های استان‌های دیگر نیز از این طرح‌ها و برنامه‌ها الگوبرداری کرده‌اند. 

این مسئول عنوان کرد: مسئله مهمی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که باید برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین نگاه کلان داشته باشیم زیرا نگاه دانشگاه به این موضوع نگاهی سازنده است. 

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید برخی از نکات مهم را مد نظر قرار داد، تصریح کرد: از جمله مواردی که در امر به معروف و نهی از منکر که یکی از مصادیق آن عفاف و حجاب است، باید مد نظر قرار گیرد توجه ویژه به کرامت انسانی است. 

صفی‌خانی افزود: زمانی الگویی ارزشی بوده و می‌توان از آن در امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد که کرامت انسان‌ها را مد نظر قرار دهد و در غیر این صورت بهترین قوانین نیز هیچ ارزشی ندارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد قزوین در بین دانشگاه‌های استان بیشترین استاد، کارمند و دانشجوی بسیجی را دارد، گفت: در حال حاضر درصد زیادی از دانشجویان این دانشگاه عضو بسیج دانشجویی هستند و 160 نفر از اساتید دانشگاه آزاد واحد قزوین نیز به عضویت بسیج اساتید درآمده‌اند.

این مسئول افزود: البته هر کسی که در جاده فرهیختگی و علم گام بر می‌دارد تا زمانی که خلاف آن ثابت نشده، بسیجی است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان کرد: با وجود این تعداد از اساتید، کارمندان و دانشجویان بسیجی فعال در دانشگاه آزاد واحد قزوین می‌توان انقلاب بزرگ فرهنگی را در دانشگاه رقم زد. 

صفی‌خانی با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه فرهنگی بسیار وسیع است، گفت: فعالیت‌های حوزه فرهنگی به حدی گستردگی دارد که می‌توان گفت هر استاد و دانشجویی در دو حوزه فرهنگی و آموزشی فعالیت دارد. 

وی تصریح کرد: با همکاری اساتید و دانشجویان گام‌های خوب و رو به رشدی در زمینه‌های مختلف فرهنگی در دانشگاه آزاد واحد قزوین برداشته شده است. 

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد واحد قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: مسئله عفاف و حجاب به خصوص برای بانوان به صورتی است که اگر بررسی کارشناسی در این زمینه صورت نگیرد، ممکن است برخورد افرادی که اقدام به امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه می‌کنند اثر معکوسی داشته باشد. 

سیدحسین میرشجاعی با اشاره به راهکارهای مناسب در این زمینه افزود: به کارگیری اراده جمعی و پایش مستمر در مورد برنامه‌هایی که در زمینه عفاف و حجاب انجام می‌شود، در رسیدن به اهداف مدنظر تأثیرگذار است. 

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی از برنامه‌هایی که در این زمینه صورت گرفته نیز می‌تواند تأثیر زیادی در ترویج عفاف و حجاب داشته باشد. 

این مسئول ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ظرفیت‌های خوبی برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های صورت گرفته در زمینه عفاف و حجاب وجود دارد که با بهره‌گیری از آنها می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت. 

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد واحد قزوین تصریح کرد: برگزاری مستمر کارگاه‌های آموزشی با محوریت عفاف و حجاب و بهره‌گیری از اساتید خانم در این کارگاه‌ها نیز می‌تواند موثر واقع شود.

انتهای پیام/77010/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول