اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد

افزایش 50 درصدی پذیرش دانشجوی شبانه در خوزستان

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای این که بار آموزشی استان ارتقاء پیدا کند ظرفیت پذیرش دانشجوی شبانه را از 20 درصد به 50 درصد افزایش دادیم.

افزایش 50 درصدی پذیرش دانشجوی شبانه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی در مراسم تفاهمنامه علمی و آموزشی میان دانشگاه فرهنگیان و شهید چمران اهواز که ظهر امروز در محل دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد اظهار کرد: زمانی رتبه آموزشی استان در کشور 28 بود اما امروز خوشبختانه مجموعه آموزش استان رو به ارتقا است.

وی بیان کرد: حدود سرانه هر دانشجو در سال 4 میلیون تومان است در حالی که دانشجویان شبانه در سال تنها 700 تا 800 هزار تومان به عنوان شهریه پرداخت می‌کنند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: برای این که بار آموزشی استان ارتقاء پیدا کند ظرفیت پذیرش دانشجوی شبانه را از 20 درصد به 50 درصد افزایش دادیم. این امر باعث پذیرش بیشتر دانشجویان خوزستانی در دانشگاه‌های دولتی شد.

وی ارزش به دست آمدن یک رتبه دیپلم و لیسانس را بسیار حیاتی عنوان کرد و افزود: اگر چه دانشگاهیان را در دسته‌بندی جز اماکن خدماتی محسوب می‌کنند اما واقعیت امر این است که این قشر سرمایه‌گذاران اصلی در کشور هستند.

مروتی ادامه داد: جای دانشگاه فرهنگیان در بین مجموعه‌های فرهنگی خالی بود و امروز بسیار خوشحال هستیم که این مجموعه به فضای دانشگاهی استان افزوده شده است.

وی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان به منظور ارتقاء سطح دانش فرهنگیان تشکیل شده و این مجموعه می‌تواند باعث تربیت بهتر دانش‌آموزان و حتی دانشجویان شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به این که سرنوشت کاری دانشجو پس از پایان تحصیل در این مجموعه روشن است استقبال عمومی دانشجویان مستعد و باهوش را به همراه دارد.

وی وضعیت آموزش عالی در استان را خوب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 250 هزار دانشجو در سطح استان وجود دارد که نسبت به برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی کار محقق شده است.

مروتی با اشاره به این که بار زیادی از آموزش عالی استان بر دوش دانشگاه‌های پیام نور و آزاد است افزود: پیش‌بینی شده است که تا پایان برنامه پنجم توسعه 270 هزار دانشجو در سطح استان مشغول به درس باشند که این آمار قبل از زمان مقرر محقق شده است.

وی از وجود 550 نفر در هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که آموزش و پرورش استان هر کجا که قصد حرکت دارد ما را در کنار خود ببیند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 70 رشته کارشناسی، 100 رشته کارشناسی ارشد و بیش از 56 رشته دکترا در دانشگاه چمران اهواز موجود است همچنین 47 رشته در پردیس دانشگاهی تدریس می‌شود.  

انتهای پیام/2329/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول