اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی:

69 نقطه حادثه خیز در استان مرکزی شناسایی شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: 69 نقطه حادثه‌ خیز در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شده که 30 نقطه آن تاکنون برطرف شده و 9 نقطه حادثه خیز دیگر نیز در حال رفع شدن است.

69 نقطه حادثه خیز در استان مرکزی شناسایی شد

ابوالفضل امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: دور برگردان ورودی سنجان، دور برگردان جاده فراهان، ورودی شهرک ابوالفضل (ع) و ورودی شهرک ولی عصر (عج) از مهم‌ترین نقاط حادثه خیز استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: پل محیط زیست (کاوه نبیری) نیز شیب تندی دارد و در صورت بارندگی در فصل سرما خطر واژگونی در روی پل پیش‌بینی می‌شود که این موارد برای رفع نواقص به شهرداری اعلام شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با اشاره به این‌که استان مرکزی تنها استانی است که دوربین کنترل سرعت ندارد، گفت: با نصب و راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی و تجهیز اتاق کنترل سرعت می‌توان گامی موثر در توسعه شهری اراک برداشت.

امیدی تأکید کرد: اجرای طرح زوج و فرد در اراک نیازمند هوشمندسازی است.

وی در پایان از اجرای طرح تبدیل لاین جنوبی خیابان امام خمینی(ره) از پل خیبر تا میدان ولی عصر (عج) به خط ویژه خبر داد و اظهار داشت: در این طرح فقط وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس،تاکسی) به صورت رفت و برگشت در این خط ویژه تردد خواهند داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از اجرای طرح پلیس مدرسه در استان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح فرمان دانش‌آموزانی که به عنوان پلیس مدرسه فعالیت می‌کنند، بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی، فرمان پلیس است.

وی اظهار داشت: عدم توجه به فرمان پلیس مدرسه علاوه بر جریمه 50 هزار تومانی، سه تا پنج نمره منفی نیز در بر خواهد داشت.

امیدی عنوان کرد: 54 هزار و 200 همیار پلیس و 31 هزار و 800 پلیس‌یار نوجوان در سطح استان در روانسازی ترافیک و کاهش تصادفات، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را یاری می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که سنین کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای یادگیری است، اظهار داشت: پنج هزار و 30 نونهال در مهدها و مدارس ابتدایی استان تحت آموزش‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول