اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

هجوم خاموش علیه مرزهای اعتقادی جامعه

واقعیتی که متأسفانه توسط دشمنان به راه افتاده، این است که آنها با چراغ خاموش نوک تیز پیکان را متوجه مقدسات کرده و از غفلت ما سود می‌برند.

هجوم خاموش علیه مرزهای اعتقادی جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین فرهنگ‌سازی در زمینه‌های گوناگون و ایجاد بستر‌های کیفی و کمی در جامعه از منظر دینی طی سالیان متمادی اکیدا مورد توجه و حمایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار داشته و معظم‌له مستمر به مسئله جوانان در طول رهنمود‌ها و سخنرانی‌های خویش در دیدار‌های مختلف خطاب به اقشار کارگزاران، متولیان و مسئولان توجه و عنایت داشته‌اند.

بستر‌سازی متناسب برای فعالیت و فضا‌سازی برای رشد، تحول و برون‌گرایی معنوی در جوانان از جمله اهداف در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که البته هنوز این افق به طور کامل در جامعه عملیاتی نشده و آن طور که باید و شاید به تحقق نهایی خود نرسیده است.

شیوع خطرات و معضلات اجتماعی در تمامی حوزه‌ها امروز به سراغ جوانان نیز آمده است، به طوری که هجمه سنگین و حتی غیر قابل وصفی از سوی معاندان نظام اسلامی با نوک تیز پیکان متوجه اقشار جوانان این مرز و بوم شده است.

تکثیر تأسف‌ برانگیز انواع و اقسام جرایم سنگین و سبک در جامعه امروزی در حاشیه کار‌ها و فعالیت‌های روزه‌مره برخی از مسئولان و متولیان امر چراغ هشدار را در جامعه روشن ساخته و تأثیرگذاری اندیشه‌های غربی بر اعماق تصمیم‌گیری‌های یک نوجوان با مشاهده تصاویر، صحنه‌های خشونت و درگیری به وضوح دیده می‌شود.

کافیست تا با حضور سرزده به یک و یا تعدادی از شعب، حوزه‌ها و دادسرا‌های مرتبط با رسیدگی به امور طلاق، جرایم خشن و غیرخشن و پرس‌وجوی مختصر از شرح و چگونگی پرونده‌های وارده به سیستم قضایی در شاخه خانواده سرسام‌ آورترین،‌ نگران و اسف‌بارترین نوع تعارض‌های به وجود آمده را درک و لمس کرد.

جوان ایرانی با نیروی ایمان بت شرک و غربی‌گری را می‌شکند

امام جمعه بویین زهرا در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا ضمن تبریک ماه مبارک رمضان فرهنگ‌سازی و آشنا کردن جوانان با امور معنوی را ضامن سلامتی و تندرستی جامعه از گزند آفات و بیماری‌ها دانست و اظهار داشت: به طور حتم امر نظارت، سرکشی و توجه به حالات و حرکات جوانان در سنین مختلف در اثر‌بخشی جامعه به سوی خوبی‌ها نقش داشته و مؤثر است.

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه افزود: جوانان و نوجوانان در حال حاضر جزو سرمایه‌های مهم و ارزشمند جامعه اسلامی و ذخیره‌ای برای امر مهم جهاد و کار و تلاش هستند که البته متأسفانه آفت‌های متعددی امروز متوجه این قشر شده است.

وی عنوان کرد: رشد خشونت، هرزگی، بی‌تقوایی، بی‌اخلاقی، کم‌عفتی و گریزان بودن از دین و شریعت اسلام جزو آسیب‌های کنونی نسل جوان جامعه بوده که دفع اینگونه آفت‌های خطرناک به عزم تمام قوای خرد و کلان نیازمند می‌باشد.

با تأسف فراوان باید اذعان کرد که دوری از آداب، سنن و فضیلت‌های ارجمند دینی سرمنشاء بیشتر خشونت‌ها‌یی بوده که جوانان و خانواده‌ها را به دادگاه و صحنه محکمه کشانده است.

رسیدگی قاطع با جرایم سبک و سنگین در جامعه

ابوالفضل محبی نیز در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا رسیدگی سریع به درخواست‌ها و پرونده‌های وارده در حوزه‌های مختلف را اولویت کاری این نهاد قضایی برشمرد و اظهار داشت: تلاش برای ارایه بهترین نوع از خدمات دستگاه قضایی به شهروندان و به دست‌آوری رضایت‌مندی آنان در سرلوحه کار دادگستری قرار داشته و مرتب نیز پیگیری می‌شود.

دادستان شهرستان بویین زهرا افزود: رسیدگی قاطعانه و همراه با دقت به پرونده‌های قضایی مختلف فواید و ثمرات بسیاری را داشته و جایگاه دستگاه قضایی را بین شهروندان و مردم بیشتر می‌کند.

رشد فزاینده خشونت‌ها و بدفهمی‌های اجتماعی ناشی از شناخت ناصحیح از دین البته تبعاتی را به طور تدریجی بر تمامی بخش‌های جامعه بر جای گذاشته و نوعی بی‌هویتی و کمرنگی آموزه‌ها و هنجار‌های مشترک را به همراه خود می‌آورد. ‌

10 هزار پرونده قضایی در بویین زهرا مختومه شد

حجت‌الاسلام علی مظفری در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا پاسخگویی مناسب و شایسته به مراجعه‌کنندگان را سیاست و راهبرد اصلی دادگستری‌ها و دادسرا‌ها دانست و اظهار داشت: جلب اعتماد عمومی، پاسخ مناسب به اصحاب پرونده و جلب رضایتمندی ارباب رجوع جزو توصیه و تأکیدات همیشگی مسئولان عالی قضایی به کارکنان و قضات بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه با اجرای سیاست‌های مربوط به تکریم مراجعان رضایت شهروندان از مجموعه عملکرد دادگستری‌ها افزایش یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته کم‌ترین میزان شکایت از قضات و کارکنان دادگستری شهرستان بویین زهرا در خصوص عدم تکریم و احترام به ارباب رجوع وجود داشته است.

وی با اعلام اینکه در سال 91 در مجموع سه هزار و 710 پرونده به دادگستری شهرستان بویین زهرا در واحد‌های دادسرا، دادگاه‌ها و اجرای احکام وارد شده است، عنوان کرد: در مجموع تعداد پرونده‌‌های مختومه در واحد‌های یاد شده 10 هزار و 868 عنوان پرونده قضایی بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان بویین زهرا افزود: آمار پرونده‌های مختومه شهرستان بویین زهرا نیز در سال 91 از کاهش 17 درصدی برخوردار بوده که در خور تحسین و توجه است.

رئیس دادگستری شهرستان بویین زهرا با تأکید بر اینکه اجرای عدالت و دفاع از حقوق مردم از وظایف اصلی دستگاه قضائیه در نقاط مختلف است، ابراز داشت: قوه قضائیه با حفظ استقلال، تعامل و همراهی با سایر قوا در راستای اجرای عدالت، آرامش و امنیت جامعه تلاش‌های بسیار زیادی را تاکنون داشته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی به عنوان سید شهدای انقلاب و اینکه دستگاه قضایی همواره مرهون این شهید والامقام است، تصریح کرد: شهید بهشتی در طول حیات خویش در برهه‌های حساس انقلاب اسلامی به عنوان متفکر و فقیه برجسته جهان اسلام نقش بسیار مهم و راهبردی را در استقلال قوه قضائیه و اجرای احکام اسلامی در قوه قضائیه بر عهده داشته است.

مظفری به ضرورت ارائه گزارش خدمات و فعالیت از دستاورد‌های مجموعه دستگاه قضائیه به مردم اشاره کرد و افزود: با تلاش و کوشش کارکنان و قضات در چند سال اخیر مجموعه دستگاه قضایی شهرستان بویین زهرا موفقیت‌های بسیار خوبی را کسب کرده است.

وی با اشاره به ضرورت به کارگیری سیستم‌های پیشرفته و به روز در مجموعه دستگاه قضایی به منظور تسهیل در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی تصریح کرد: استان قزوین و شهرستان بویین زهرا در بهره‌گیری از سیستم‌های پیشرفته جزو استان‌های پیشتاز بوده است و به همین دلیل شاهد تحولات بسیار خوبی در ارائه خدمات و رضایتمندی بیشتر مردم در شهرستان بویین زهرا هستیم.

بر این اساس سیستم قضایی حاضر و فعال در جامعه، همراه با تعامل و همکاری قوای انتظامی و دیگر بخش‌های پیشگیرانه توانسته‌ است قدری از رشد انواع جرایم، خشونت‌ها و بی‌ بند‌ و باری‌های رایج شده کاسته و با اقدام به موقع‌تر موج جدال و تعارضات را به سمت و سوی حل و فصل بکشاند.

بنابر این باید از فرهنگ‌سازان، جامعه‌شناسان، محققان، دلسوزان و آسیب‌شناسان اجتماعی بیشتر از حد وضع یک قانون، برنامه و یا طرح کلیشه‌ای انتظار کار، تکاپو و فعالیت داشت و همه را به چاره‌اندیشی برای دفاع مقابل طوفان و سیل تخریب بی‌سر و‌ صدای دشمنان فراخواند.

انتهای پیام/77005/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول