اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

هتک حرمت بانوان آمر به معروف نتیجه عدم برخورد قاطع با مجرمان است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هتک حرمت و ضرب و شتم دو بانوی آمر به معروف را نتیجه عدم برخورد قاطع و محکم قوه قضائیه با مجرمان دانست و گفت: مجلس این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کند.

هتک حرمت بانوان آمر به معروف نتیجه عدم برخورد قاطع با مجرمان است

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی امروز پیرامون چرایی وقوع حمله به دو بانوی آمر به معروف و هتک حرمت چادر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: با کمال تأسف این عمل زشت و ناراحت‌کننده علیه آمرین به معروف و ناهیان منکر در ماه مبارک رمضان توسط عده‌ای معلوم‌الحال صورت گرفته است.

وی افزود: بی‌تردید هتک حرمت چادر توسط اراذل و اوباش مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و این ضرب و شتم و همچنین ضرب و جرح دو بانوی چادری در مدت دو روز پشت سر هم باید با جدیت پیگیری شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نخستین علت وقوع این صحنه‌های دل‌خراش این است که متأسفانه قوه قضائیه در گذشته برخورد قاطعی با این گونه هتاکان نداشته است و نتیجه این می‌شود که امروز متجاهرین به این تفکر جریح شوند.

حسینی ادامه داد: این توهین به زن مسلمان مسئله‌ای نیست که به سادگی از کنارش گذشت و باید به طور قاطع از سوی مراجع قضایی پیگیری شود تا تکلیف برای همگان روشن باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دومین عامل این واقعه نیز نبود تشکیلات منسجم و کاربردی برای امر به معروف و نهی از منکر است که در قانون اساسی تأکید شده باید در سطح وزارتخانه و یا یک سازمان باشد، ولی امروز این قانون رعایت نشده که نتیجه‌اش نیز همین وقایع تلخ خواهد بود.

حسینی در خصوص سومین عامل وقوع این هتک حرمت به زن مسلمان ابراز داشت: شاید پس از انتخابات برخی اینگونه فکر کرده‌اند که شرایط سیاسی کشور تغییر کرده و به دوران دوم خرداد بازگشته‌ایم، ولی باید گفت که قانون در جمهوری اسلامی ایران در همه دولت‌ها یکی است و با این هتاکان نیز باید مطابق قانون برخورد شود و افرادی که اینگونه فکر می‌کنند، سخت در اشتباه هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خاتمه یادآور شد: مجلس نیز در حوزه وظایف خود که قانون‌گذاری است، برای برطرف کردن خلاء‌های قانونی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کند.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول