اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جاده مرگ در انتظار اعتبار

محورهای مواصلاتی شهرستان بویین زهرا که برخی از آنها جاده مرگ لقب گرفته، نیازمند تأمین اعتبار برای بهبود وضعیت است.

جاده مرگ در انتظار اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، شهرستان بویین زهرا به علت قرار گرفتن در منطقه استراتژیک ارتباطی شامل محور‌های شمال به جنوب و غرب به شرق و اتصال‌سازی نقاط حساس و پرتردد جایگاه حساسی در صحنه ترافیک و عبور و مرور در شریان‌های ارتباطی کشور بر عهده دارد.

در حال حاضر با توجه به حجم انبوه و سرسام‌آور ترافیک و تردد انواع خودرو‌های شخصی، ناوگان عمومی و ترانزیت انواع و اقسام کالاها از محور‌های مهم و مشهور شهر بویین زهرا به سمت نقاط مختلف کشور به ویژه به بنادر و مرز‌های کشور برای صادرات؛ هفته، ماه و سالی نیست که تعداد قابل توجه از تردد‌ کنندگان و حتی عابران پیاده و عبوری قربانی تلفات و صدمه در شریان‌های ارتباطی بویین زهرا نشده و این محور‌ها حادثه ساز نشوند.

برخورد‌های شاخ به شاخ و انحراف به چپ بر اساس گزارش‌های پلیس راه جزو اصلی‌ترین علل وقوع و اتفاق حوادث دلخراش و متأثر‌ کننده در شریان‌های ارتباطی و جاده‌های مواصلاتی شهرستان بویین زهرا است که متأسفانه افراد زیادی را قربانی و درگیر با خود می‌کند.

محور بویین زهرا-ساوه عامل تصادفات رانندگی بویین زهرا

فرمانده پلیس راه بویین زهرا نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار داشت: در حال حاضر شش تیم پلیس راه در محورهای مواصلاتی پر رفت و آمد این شهرستان فعال بوده و روزانه نیز بالغ بر 13 تا 14 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی این شهرستان به سمت استان تهران و استان‌های دیگر تردد می‌کنند.

بهمن رستمی افزود: محور بویین زهرا به سمت ساوه در بخش مرکزی این شهرستان تاکنون به علت عدم تعریض و گستردگی موجب تصادفات و ایجاد تلفات سنگین شده که از مسئولان تقاضامندیم نسبت به امر تعریض این محور ارتباطی اقدام کنند.

آنچه که طی سالیان اخیر در محور‌های مواصلاتی شهرستان بویین زهرا تحت عنوان حادثه تصادف به بار آمده قطعا مسئله‌ کوچکی نیست که از آن بتوان رد شد و توجه نداشت، ضرر و زیان مادی و تلف شدن خودرو و ابزار مادی به کنار اما وقوع زیان و آسیب‌های انسانی به اعضای یک خانواده و یا یک گروه از افراد که در حال تردد از مسیر‌های مواصلاتی و عبور از یکی از همین نوع جاده‌ها هستند آیا سرمایه‌ای است که بتوان جبرانش کرد و یا به راحتی و بدون سوز و غم و اندوه از آن گذشت کرد.

جاده‌های بویین زهرا چشم به راه اعتبار

نبی‌الله آذربایجانی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا پیرامون توسعه راه‌های عبوری بیان داشت: تعداد قابل توجهی از محورهای شهرستان بویین زهرا در بخش‌های مختلف در هفت سال گذشته تبدیل به بزرگراه شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بویین زهرا پیرامون گسترش و توسعه راهدارخانه‌ها در این شهرستان عنوان کرد: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته ساخت کاروانسرای محمدآباد بخش مرکزی بویین زهرا در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین تمام راه‌ها و محورهای اصلی شهرستان بویین زهرا بنا بر پیش‌بینی‌ها و مطالعات کارشناسی صورت گرفته در دو سال آینده به بزرگراه تبدیل شده و افتخاری دیگر در بخش توسعه ارتباطی بویین زهرا رقم می‌خورد.

آذربایجانی گفت: تاکنون سه راهدارخانه در محورهای ساوه، بویین زهرا و سه راهی دانسفهان شهرستان بویین زهرا راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره راه و شهر سازی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: گردنه هجیب در بخش مرکزی این شهرستان از جمله گردنه‌هایی است که با طول 20 کیلومتر جزو خطرناک‌ترین گردنه‌های استان قزوین به شمار می‌رود.

این مسئول یادآور شد: دو اکیپ راهداری از سوی اداره راه و شهر سازی بویین زهرا هم‌اکنون آماده مدیریت هر نوع بحران در محورهای شهرستان بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

دلخراش و متأثر‌ترین حادثه تلخ و ناگوار جاده‌ای مربوط به برخورد دو دستگاه خودروی دارای سرنشین با یکدیگر در یکی از ایام خردادماه سال 90 در جاده ترانزیتی دانسفهان به سمت شهر بویین زهرا در نزدیکی شهر سگز‌ آباد به وقوع پیوست.

وقوع این حادثه یک شهر را برای چند روز در شوک تب و تاب از دست دادن عزیزان این حادثه تلخ فرو برد.

یکی از شش خودروی کاروانی اتوبوس اعزامی به مراسم سالگرد امام‌ خمینی (ره) که بیشتر سرنشینان آن را نوجوانان و جوانان دانسفهانی تشکیل می‌دادند در شب چهاردهم خرداد ماه که از مقصد شهر دانسفهان در حرکت بود در ساعت 12:30 دقیقه در جاده بویین زهرا بر اثر برخورد شاخ به شاخ با یک دستگاه خودروی قدیمی سنگین «ماک» از جاده منحرف و واژگون می‌شود.

کشته شدن سه سرنشین از هر دو خودرو در حادثه تلخ مذکور تأیید شد.

همچنین حدود 18 نفر از زائران این کاروان نیز از درجه کم تا زیاد مجروح شدند که اکنون پس از گذشت سه سال زخم این غم تلخ و عمیق در خاطر بومی‌های دانسفهانی همچنان برجای مانده است.

سبقت و نبود دید کافی در شب جزو علل وقوع این ضایعه تلخ عنوان شد که بلافاصله با تحقیقات راهنمایی و رانندگی اعلام شد.

در ورای این حادثه اما این بار جنب و جوش‌ها برای تعریض و پهناور‌ سازی جاده ترانزیت از مبداء منطقه دانسفهان به سمت شهر بویین زهرا با پیگیری‌های روح‌الله عباسپور نماینده منتخب مردم بویین زهرا در مجلس و مساعدت‌های وزیر مسکن و شهر‌سازی آغاز شد و اکنون پروژه دو بانده کردن محور دانسفهان به بویین زهرا درصد‌های قابل توجهی رشد و پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار و مسئولان عالی رتبه در وزارت مسکن و شهر‌سازی نیز به کرات و به مرور از روند اجرا و بهره‌برداری از قطعه‌های این پروژه راهی بازدید به عمل آورده‌اند.

پروژه احداث خط دو بانده و پهنه از مبداء منطقه دانسفهان به سمت بویین زهرا با برنامه‌ریزی‌های کلان و با تأمین اعتبارات لازم قطعا تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/77005/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول