اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تامین اعتبار استانی

بخش شبانه‌روزی عملیات جاده‌ای گیلان راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان گفت: در صورتی که از طرف استاندار گیلان اعتبار درخواستی اجابت شود در نخستین اقدام بخش عملیات جاده‌ای به صورت شبانه‌روزی دایر می‌شود.

بخش شبانه‌روزی عملیات جاده‌ای گیلان راه‌اندازی می‌شود

حسین قاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت محیط‌ زیست را مطالبه‌ای جدی برای تمام مردم دنیا دانست و اظهار داشت: همه باید با احترام به محیط زیست نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه در روند تحولات جهانی، رویکردهای زیست‌محیطی در کنار جنبش‌های اجتماعی مانند جنبش‌های جوانان و زنان قرار گرفته، گفت: این مقوله جزو چشم‌انداز‌های جدیدی است که کشورهای جهان پیشرفته، در حال توسعه و عقب‌مانده نمی‌توانند به آن توجه نداشته باشند.

این مسئول، مقوله محیط‌ زیست را فرا‌تر از نگاه تخصصی خواند و افزود: محیط زیست به یک پدیده نوین فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده که نقش و جایگاه تأثیرگذار آن در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و فرهنگ و حتی امنیت باید دیده شود.

* آماده همکاری مردمی برای حفظ محیط زیست گیلان هستیم

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان با تصریح بر اینکه این نهاد امداد رسان مردمی وابستگی دولتی به هیچ نهاد و سازمانی ندارد، اضافه کرد: این نهاد مردمی بسیار بر مقوله مهم حمایت مردمی از محیط زیست تأکید دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که شرایط همکاری با مسئولان محیط زیست و حضور این مجموعه مردم‌ نهاد در برنامه‌های حمایت از محیط زیست فراهم آید ما آماده همکاری مردمی با این جریان مهم حیاتی هستیم.

قاسم‌پور درباره چگونگی انجام فعالیت‌های جمعیت امداد و خدمات گیلان پس از دریافت پروانه فعالیت خود از استانداری این استان خاطرنشان کرد: اکنون مشغول رایزنی و مکاتبه با مسئولان استان و تعدادی از خیران برای تأمین بودجه‌های لازم این مجموعه هستیم.

این مسئول اضافه کرد: در صورت وصول هر هدیه از طرف مسئولان و اهالی خیر مراتب را از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم شریف گیلان می‌رسانیم.

* راه‌اندازی بخش شبانه‌روزی عملیات جاده‌ای گیلان نیازمند حمایت استاندار و تامین اعتبار است

این مسئول عنوان کرد: جمعیت مذکور برای تأمین نیازهای ترابری خود مکاتبه‌ای را با استاندار به منظور تأمین اعتبار لازم برای خرید حداقل پنج دستگاه خودروی وانت پیکان دوگانه‌سوز برای راه‌اندازی بخش عملیات جاده‌ای را به صورت رایگان و شبانه‌روزی ارسال داشته و در صورتی که از سوی مقام عالی دولت در گیلان اعتبار درخواستی اجابت شود در نخستین اقدام بخش عملیات جاده‌ای را به صورت شبانه‌روزی دایر می‌کنیم.

وی، امداد جاده‌ای را عملیات پزشکی و امور مرتبط با آن ندانست و یادآور شد: امدادرسانی این جمعیت در حد توان به افرادی است که دسترسی به گروه امداد جاده‌ای ندارند و در جاده‌ها سرگردان هستند.

* ساماندهی نیروهای مردمی در زمان وقوع خطر هدف مهم جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان است

قاسم‌پور متذکر شد: هدف از تاسیس جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات رقابت با بخش امدادرسان و دخالت در امور تخصصی مراکزی مانند هلال احمر و اورژانس نیست بلکه ساماندهی در حد توان نیروهای مردمی در زمان وقوع خطر و استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی است.

مدیرعامل جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان  آمادگی جمعیت فوریت‌های امداد و خدمات گیلان برای هر نوع همکاری و پذیرش آموزش‌های لازم از مراجع صلاحیت‌دار استان در حوزه امداد و خدمات را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این جمعیت در تحت فرامین قانونی ابلاغ شده، از استاندار و مسئولانی که به‌زودی با آنها برای پیشرفت اهداف امدادی این جمعیت مکاتبه می‌شود درخواست کرد تا خواسته مشروع این نهاد امدادرسان مردمی را با رعایت قوانین جاری به اجابت برسانند و از هر نوع همکاری و مساعدتی که قادر به انجام آن برای پیشرفت این تشکل هستند دریغ نکنند.

این مسئول در پایان متذکر شد: حمایت از نهادهای مردمی در حوزه امداد و خدمات موجب یک اتحاد مردمی و برطرف شدن نسبی مشکلات در زمان وقوع حوادث مترقبه و غیر مترقبه می‌شود.

انتهای پیام/2300/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول