اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد

بهره‌برداری از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از بهره‌برداری از فازهای 15 و 16 در آینده نزدیک خبر داد.

بهره‌برداری از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمدرضا زهیری بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز است و تلاش بسیار زیادی برای توسعه این منطقه انجام گرفته است.

وی افزود: توسعه فازهای در دست اجرا و تلاش برای بهره‌برداری از فازها در اولویت کار قرار دارد و در این مسیر از همه امکانات و توان موجود بهره می‌بریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از بهره‌برداری از فازهای 15 و 16 در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش انجام گرفته به زودی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با حضور مسئولان بلندپایه کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

زهیری تصریح کرد: اجرای مراحل نهایی راه‌اندازی این فاز گازی از 3 روز پیش آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با تلاش متخصصان داخلی این پروژه، ابتدا واحدهای جانبی در سرویس قرار گرفت و سپس عملیات انتقال گاز ترش فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی به پالایشگاه فازهای 15 و 16 با موفقیت به اجرا درآمد.

این مسئول عنوان کرد: اکنون تیم تخصصی راه‌اندازی این پروژه در حال بالابردن فشار گاز به منظور انجام سایر مراحل عملیاتی ورود گاز به واحد شیرین‌سازی هستند که با توجه به روند مطلوب اجرایی پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز فشار گاز ترش به فشار عملیاتی رسیده و سپس عملیات شیرین‌سازی در نخستین واحد این فاز گازی (واحد 101) آغاز شود.

زهیری گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پس از تکمیل مراحل شیرین‌سازی، واحدهای نم‌زدایی و تقویت فشار این بخش پالایشگاهی به سرعت به منظور انتقال گاز تولیدی این پالایشگاه به خط لوله مصارف سراسری گاز کشور آماده و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس ابراز داشت: با راه‌اندازی این بخش از پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز شیرین ایران روزانه 5/12 میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

زهیری با اشاره به مشارکت گسترده شرکت‌های ایرانی در طراحی، ساخت، نصب و اجرای این پروژه افزود: این نخستین مگاپروژه گازی پارس جنوبی است که تمامی مراحل فنی و اجرایی آن توسط سازندگان و پیمانکاران ایرانی انجام شده است.

انتهای پیام/2451/ع40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول